bump
Er det egentlig nødvendig med apple care for privatpersoner i Norge? på hvilken måte er apple care bedre enn reklamasjonsretten? Og hva er det garantien dekker utover reklamasjonen? Skal nemlig kjøpe maskin til foreldrene mine, og vurderer ulike alternativer.
Jeg har fått med meg at telefonsupport er inkludert, men etter å ha lest avtalen,
http://www.apple.com/legal/applecare/appgeos.htmlser jeg ikke helt hvilket fortrinn jeg får vedr selve maskinen. De tar jo forbehold mot nesten alt som kan skje med maskinen bortsett fra fabrikasjonsfeil, og dette dekkes jo av forbrukerkjøpsloven. Jeg ser med andre ord ikke hvordan garantien gir en vesentlig tilleggs-gevinst slik den skal ihht. forbrukerkjøpsloven (bortsett fra nedenstående)
Foreldrene mine som skal ha maskin bor på et sted som ikke dekkes av på-stedet-service, slik at jeg nesten mener det eneste de får ekstra er gratis frakt, evt tilsendt emballasje med forhåndsbetalt porto. Men det må da være mer?!? Lånemaskin vil de jo uansett få etter 1 uke ihht forbrukerkjøpsloven og klarer seg sikkert i mellomtiden.