Gode erfaringer med Apple service?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 16:57

Det ville vært rart om ingen hadde gode erfaringer med dem. Da hadde de vel gått konkurs her i landet ja.. :P
medlem i 202 måneder
 

Innleggav svalvik » tor 26.07.2007 1:02

Jeg er en ny Mac-bruker som ønsker å dele mitt førsteinntrykk av Apple. For tre uker siden fikk jeg en MacBook i posten. De brukte ikke lang tid på å sende den, det tok 2 uker og 2 dager, så var den på døra. Den ble bygget i Kina.

Etter tre dager oppdager jeg likelvel at det er noe galt. Når jeg drar ut hodetelefonene begynner et rødt lys å blinke. Leser i noen tråder her at det mest sannsynlig skyldes en slags knapp som ikke virker som den skal.

Jeg ringer Apple og får beskjed om å ta kontakt med butikker i Oslo for å se om de kan fikse den. Pga. ferieavvikling og lang kø kan INGEN norske, autoriserte Appleverksted fikse problemet. En av grunnene var også at MacBooken min er relativt ny og Apples lager i Nederland ikke hadde et slikt hovedkort inne. (lydkortet er en del av hovedkortet).

Jeg ringer Apple igjen og det endre med at de finner en løsning. En fra TNT skal komme på døra å hente MacBokken min i løpet av tre dager. Allerede i dag begynte byggingen av en ny maskin i Kina og den vil sendt i en ekspresspakke til Norge. Forventet leveringstid er nå 3. aug.

Jeg sto riktignok en time i telefon med 815 nummeret, men de klarte altså å komme frem til en løsning som er god. En høffelig kundebehandler som viste full forståelse og strakk seg langt for å få det til.

Høres kanskje litt rart ut at jeg klagde på det, vet ikke... men jeg er litt avhengig av at de høytalerne virker, og jeg har prøvd de rådene jeg har fått her på forumet, men det hjalp desverre ikke. Synes liksom det ble dumt å ha kjøpt en ny maskin som ikke virket. Ellers har jeg lært masse av å surfe rundt her. Takk!
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Mr Mac » tor 26.07.2007 1:07

Jeg har handlet 2 iPoder, og en Mac på Apple Store. Aldri noen problemer, rask levering, og alt annet OK.

Har hatt en feil på Macen (noen av talltastene dro på uanmeldt ferie), men en rask tur til HuMac ordnet saken!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Gode erfaringer med Apple service?

Innleggav ddybing » tir 18.01.2011 18:16

Min far fikk litt dårlig service via Apple Norge ang. sin nye iPhone 4.

Jeg sendte for ikke så lenge siden mail til supporten i USA. Utrolig bra service. Skjønner hvorfor de vinner priser i kundeservice der borte ;)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: Gode erfaringer med Apple service?

Innleggav ANdersBB » søn 19.02.2012 12:24

Laptopen min begynte å få et skjermproblem et par måneder før reklamasjonsperioden gikk ut. Tenkte det ikke skadet å spørre om råd på Eplehuset. De anbefalte at jeg leverte den inn. En uke senere sitter jeg med samme maskin, men med ny skjerm. Helt gratis!
medlem i 208 måneder
 

Innleggav iMacintosh » søn 19.02.2012 15:27

Leverte iMac 27 på eplehuset i trondheim pga defekt dvd rom , da jeg fikk den tilbake hadde de byttet både dvd og hardisk fordi hardisken var også defekt . Kostet meg 0,-
medlem i 159 måneder
 

Re: Gode erfaringer med Apple service?

Innleggav ddybing » søn 19.02.2012 16:12

Eplehuset veldig bra service.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]