av svalvik » tor 26.07.2007 1:02
Jeg er en ny Mac-bruker som ønsker å dele mitt førsteinntrykk av Apple. For tre uker siden fikk jeg en MacBook i posten. De brukte ikke lang tid på å sende den, det tok 2 uker og 2 dager, så var den på døra. Den ble bygget i Kina.
Etter tre dager oppdager jeg likelvel at det er noe galt. Når jeg drar ut hodetelefonene begynner et rødt lys å blinke. Leser i noen tråder her at det mest sannsynlig skyldes en slags knapp som ikke virker som den skal.
Jeg ringer Apple og får beskjed om å ta kontakt med butikker i Oslo for å se om de kan fikse den. Pga. ferieavvikling og lang kø kan INGEN norske, autoriserte Appleverksted fikse problemet. En av grunnene var også at MacBooken min er relativt ny og Apples lager i Nederland ikke hadde et slikt hovedkort inne. (lydkortet er en del av hovedkortet).
Jeg ringer Apple igjen og det endre med at de finner en løsning. En fra TNT skal komme på døra å hente MacBokken min i løpet av tre dager. Allerede i dag begynte byggingen av en ny maskin i Kina og den vil sendt i en ekspresspakke til Norge. Forventet leveringstid er nå 3. aug.
Jeg sto riktignok en time i telefon med 815 nummeret, men de klarte altså å komme frem til en løsning som er god. En høffelig kundebehandler som viste full forståelse og strakk seg langt for å få det til.
Høres kanskje litt rart ut at jeg klagde på det, vet ikke... men jeg er litt avhengig av at de høytalerne virker, og jeg har prøvd de rådene jeg har fått her på forumet, men det hjalp desverre ikke. Synes liksom det ble dumt å ha kjøpt en ny maskin som ikke virket. Ellers har jeg lært masse av å surfe rundt her. Takk!