Gode erfaringer med Apple service?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Gode erfaringer med Apple service?

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 13:37

Okay, nå har jeg lest gjennom tusenvis av innlegg om at apple har dritt dårlig service og at de behandler kundene som dritt, osv. (Datamaskiner kjøpt gjennom Apple Store)

Men nå er jeg virkelig interessert i om noen der ute har opplevd god behandling fra apple sin service i det hele tatt. For meg så virker det veldig rart at de i det hele tatt har "service" hvis ingen er fornøyde.

La de gode historiene strømme!
medlem i 202 måneder
 

Innleggav limbo » ons 25.07.2007 13:50

Jeg går alltid til Office Line/Humac og der for jeg alltid god service.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav p0ker » ons 25.07.2007 13:52

Tenkte på alle de maskinen som ikke har vært noe galt med da, de vil verken ha gode eller negative opplevelser med apple service.....

Heller ha et produkt som holder og har dårlig service, enn et produkt som suger men med kjempe support.....

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 13:52

Så du har ikke noe god erfaring med Apple Store altså?
medlem i 202 måneder
 

Innleggav meisemramani » ons 25.07.2007 13:56

Jeg hadde macen min på service tidligere i år, pga ett problem med maskinen, dette var hva de sa:

Samtale 1: Reperasjonen vil koste 1995-,
Samtale 2: Beklager vi tok feil, vi har en annen løsning
og den vil koste 1119-,
Samtale 3: Beklager nok en gang, det vises at det skyldes hovedkortet, en reperasjon vil koste deg 10595-,

Dette var veldig dårlig syntes jeg, fordi da jeg skulle sende den inn på service så de at de var sikre på at en fiks på det problemet jeg hadde ville koste maks 2000kr! når jeg hentet macen min(etter å ha takket nei til reperasjonen) sa jeg at jeg heller kunne kjøpe meg en macbook for 10000kr, da sa han i kassen: Ja, helt enig!
o_O

Dette virker veldig uerfarent!

Meisem
medlem i 210 måneder
 

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 14:02

Applestore er vel best?

EDIT: Eplehuset mener jeg! OBS!
Sist endret av danbanan den ons 25.07.2007 15:38, endret 1 gang
medlem i 202 måneder
 

Innleggav LarsB » ons 25.07.2007 14:05

Jeg har kontakt med Apple kundeservice noen ganger, et par ang. iPod og en ang. skjermtrøbbel med Mac Pro.

Har fått bra service alle gangene, siste gangen ble det ikke noen løsning men det viste seg at feilen ikke var med Mac'en så da er det jo ikke noe å si på det (selv om jeg følte jeg ikke fikk noen god hjelp der og da).

Lars
medlem i 214 måneder
 

Innleggav struktur » ons 25.07.2007 14:20

Jeg har handlet masse på Apple Store og er kjempefornøyd. Macer, iPoder, tilbehør og programvare. Beste nettbutikken, og masse god service.

Har også brukt bestillingstelefonen, og fått god hjelp der, har f.eks. opplevd at de kunne svare detaljert, konkret og riktig på spørsmål om 3.parts programvare.

Jeg har også positive erfaringer med Apple Support, de få gangene jeg har brukt dem. Hyggelige, kunnskapsrike og opptatt av å få løst problemene mine! Dessuten har de masse kompetanse og systemer de kan benytte.

Apple Store er også en forhandler, husk det! Underlagt alle de samme lovene og systemene som alle andre.

Humac/Office Line har jeg varierende erfaring med, mange av de som jobber i butikkene har liten kompetanse og dårlig serviceinnstilling. De tre jeg har brukt (Ullevål, Oslo City og Vika) har svært variabel kvalitet på betjeningen.

Eplehuset har jeg bare positive erfaringer med, men de har kanskje litt mindre utvalg enn Humac Vika og definitivt mindre enn Apple Store.

Altså: service og innstilling vil nok varierer, så det blir et valg mellom nettbutikk og personlig betjening, ofte velger jeg det første fordi det blir mindre mas.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Dan Aksel » ons 25.07.2007 14:20

Jeg bestilte min MBP på Apple Store, og det var jo intet problem det. Fikk maskinen og alle ble glad.

Hadde problemer med en tidligere MBP. Da viste det seg at batteriet tilhørte en gruppe feilproduserte batterier, og fra jeg ringte til Apple Store mandag ettermiddag og forklarte problemet, så tok det under to døgn til det stod en mann på døren med nytt batteri sendt fra Nederland. Er ikke det service da?

Har kun gode erfaringer med Apple Store.

Det blir fort mye eder og galle på et slikt forum, for folk snakker som regel om ting som går skeis, men det gjelder ikke majoriteten av brukerne.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav admin » ons 25.07.2007 14:37

Jeg + familie har vært Apple-kunde siden 1984. Har aldri noen sinne fått dårlig service av Apple de få gangene jeg har måtte bruke Apple sin support (Nå skal det sies at Apples maskinvare har vært utrolig stabil og jeg har ikke måtte benytte meg nevneverdig av support).

Min MacBook Pros batteri tok kvelden tidligere i år og jeg fikk nytt på døren tre dager etter. Det kan man absolutt ikke klage på.

Min mest negative opplevelse med Apple Support var en Mac mini jeg importerte fra USA. Den hadde hva jeg trodde var en død harddisk. Apple ville ikke reparere den fordi den var kjøpt i USA og Apple hadde ikke på det tidspunktet en garanti som fungerte verden over på stasjonære maskiner - fair enough. Jeg fikk allikevel god hjelp av Apple Support til feilsøking og vi fant til slutt ut at det faktisk ikke var HDen som hadde tatt kvelden, men en ødelagt kabel mellom HD og hovedkort. Å kjøpe maskinvare i utlandet kan være gambling, men risikoen er mindre nå som Apple har Worldwide garanti.

Når det gjelder support og det å få god support så må man huske på at det er ufattelig viktig å oppføre seg ordentlig. Begynner man å kjefte, true eller på andre måter oppføre seg uhøflig vil man ikke få god support (selv om man har krav på det). Dessverre er det alt for mange mennesker som ikke har normal folkeskikk.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Jeever » ons 25.07.2007 14:50

Har bare gode erfaringer med Applesupport. Vær høflig, ha alle fakta og opplysninger klart Før du ringer. Ikke start samtalen med krav om ny enhet.

Sjeldent jeg har hatt bruk for supporten men kan nevne at iBooken jeg kjøpte i 2002 har fått ny skjerm 2 ganger + ny disk. den siste skjermen og disken fikk jeg når maskinen var over 3 år! Når jeg kjøpte .Mac abb. ringte jeg og klaget på hasigheten på tjenesten.... pengene refundert. Så alt i alt har jeg gode erfaringer med Apple og support.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 16:00

Jeg syntes det var viktig å få frem at Apple Store faktisk kan være gode forhandlere noen ganger, for jeg blir selv så usikker når jeg sitter og leser om alle de dårlige erfaringene folk har med macbook. Ser jo faktisk ut som om like mange er fornøyde.

Dan Aksel: Det der var jo utrolig service!! =-O
medlem i 202 måneder
 

Innleggav jervi » ons 25.07.2007 16:11

Veldig god erfaring her. Da skjermen på PowerBooken min tok kvelden, ringte jeg Apple, forklarte problemet, og de sa de skulle sende en kar for å hente den. Dette var en fredag. Mandagen etter var mannen på døra med en boks til Macen, og tok den med seg. Torsdag kom han på døra igjen, og da hadde Macen vært i Nederland og fått seg ny skjerm.
Kjøpte meg også en 4G iPod (40GB) som jeg hadde mange problemer med. Da den gikk i stykker for fjerde eller femte gang sa svensken på Apple Support at jeg skulle få en ny iPod video (80GB) som plaster på såret for at det hadde vært så mange problemer med den gamle. Og dette var vel to år etter at jeg kjøpte den opprinnelig...
Har lest om mange som har hatt dårlige erfaringer med Apple Support, men i mitt tilfelle må jeg si meg veldig fornøyd :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav danbanan » ons 25.07.2007 16:17

Dette her lyder jo bare kjempeflott da!! :D

EDIT: Nå er jeg ikke redd for å bestille på apple store lenger. Hehe... ;)
medlem i 202 måneder
 

Innleggav MrCrox » ons 25.07.2007 16:56

Jeg har bedre erfaring med Apple Store enn Eplehuset i Trondheim. Apple Store er hyggelige og hjelpsomme.
medlem i 238 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]