Sprekk i macbook- garanti

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Malla90 » man 30.07.2007 11:55

Hei!
Jeg har en macbook som jeg nå har hatt i ca 10 måneder. Det er kommet en slags sprekk på venstre siden av tastaturet, og det jeg lurte på er om det går an å fikse dette, og om garantien dekker det ?? Har Apple Care Protection Plan, og det e på eplehuset i Bergen jeg har tenkt å levere inn.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Gaijin » man 30.07.2007 12:03

Bør være en garantisak. Mange her som har opplevd det samme. Tydeligvis ikke verdens sterkeste plastikk i disse MacBook'ene.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav kennied » man 30.07.2007 12:25

Så fremt maskinen brukes til det den er ment til å brukes til - dvs fraktes rundt og skrives på - og det ikke er noen grunn til at sprekken skulle oppstå, som at du har mistet den i bakken o.l., så er det klart det er en garantisak. Og om du ikke når frem, så er det uten tvil en reklamasjonssak, i henhold til norsk kjøpslov.
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Burrell » man 30.07.2007 12:44

Sprekken som "alle" får, kommer av maskinen har enten blitt klemt for hardt sammen (f.eks. i en sekk), eller fått noe veldig tungt oppå seg.

Apple burde kanskje komme ut med en advarsel om hvor mye(lite) en MacBook tåler av vekt over seg?

B.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Morpheus » man 30.07.2007 12:56

Garantisak så lenge maskinen er under 1 år. Jeg leverte inn min MacBook med en sprekk, og fikk den tilbake med nytt deksel. Ingen problemer med det.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 16:42

Kosmetisk skade, dekkes ikke av Garanti.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Morpheus » tir 31.07.2007 16:47

Som sagt hadde jeg ingen problemer med å få alt dekket av garantien da dette er en kjent svakhet med materialet til de første MBene.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav lazaron » tir 31.07.2007 16:54

Om man kan triksene saa kan man faa det meste av Apple, det jeg vil si er at man ikke er garantert noe.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Dj hamy » tir 31.07.2007 17:19

Burrell skrev:Sprekken som "alle" får, kommer av maskinen har enten blitt klemt for hardt sammen (f.eks. i en sekk), eller fått noe veldig tungt oppå seg.

Apple burde kanskje komme ut med en advarsel om hvor mye(lite) en MacBook tåler av vekt over seg?

B.


til info: plasten sprekker på høyre siden der hånden din er når du bruker maskinen, og min maskin har ikke hatt noe tungt opp på seg..... og jeg har min 4 toppcase nå og det blir nokk den siste ;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ArneØ » tir 31.07.2007 17:30

Jeg fikk min reparert på garantien. De sa på macbutikken i stavanger (Tell) at det var noen av macbookene som hadde en svakhet i konstruksjonen og at dette var en garantisak.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kennied » tir 31.07.2007 18:38

lazaron skrev:Kosmetisk skade, dekkes ikke av Garanti.


Hvis man bruker maskinen slik den er ment å brukes, og skade oppstår, så er det klart det dekkes av garanti... og om man ikke når frem, så har man alltid reklamasjonsmuligheter gjennom kjøpsloven. En bærbar datamaskin skal kunne fraktes rundt og skrives på, tåler den det ikke er det klart at produktet ikke lever opp til de forutsetninger man som kjøper går til anskaffelse under.
medlem i 203 måneder
 

mange forskjellige svar

Innleggav Tobben85 » ons 22.08.2007 22:30

jeg har også fått en berømt sprekk, men den går gjennon skruen på høyre side, løken som jobber på eplehuset sa dette ikke var en garantisak i og med at han ikke hadde sett denne skaden, dette må jo være en garantisak, en laptop kan ikke bare sprekke ved normal bruk...
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Malla90 » ons 22.08.2007 22:35

Jeg var inne med dataen på Eplehuset, og mannen som jobbet der sa at det kunne fikses, ikke noe problem. Jeg måtte bare vente en stund for det var noen som var på ferie :P
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Tobben85 » ons 22.08.2007 22:54

jeg fikk også beskjed om at det trolig var en garantisak, men i dag fikk jeg en sms med beskjed om at de ville ha 3000.- kr for å ordne det,, syk pris for 0.07m2 plastikk...
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Nolix » ons 22.08.2007 23:20

Hadde en sprekk ved cdrommen fikset sammen med at jeg byttet taster, spurte ikke på det en gang.
medlem i 201 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron