Sprekk i macbook- garanti

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav willy94- » man 29.06.2009 22:49

ok, takk for hjelpen ;)
vet du hvor lang tid dette ca tar? kommer de til bare bytte plasten under maskinen eller hele? lurer bare om det blir fargeforskjell osv..?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Incrediboy » tir 30.06.2009 9:22

Willy94 - om det er ved viften du har sprekker vil underdekslet byttes (bottomcase) Ikke det som er på toppen. Og det nye vil være skinnende hvitt - så du vil nok oppleve fargeforskjell mellom ny bottomcase og resten av ditt chassis. Tipper 5-7 arbeidsdager for en slik jobb...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav willy94- » tir 30.06.2009 9:31

greit, takk for hjelpen ;)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav betong » tir 15.09.2009 22:40

Sliter med sprekk på høyresiden på topcase (palmrest) jeg også.
Macbooken min er over 3 år gammel og jeg fikk allerede for 2 år siden byttet både topcase (pga missfarging) og bottomcase (pga sprekker). Dette gikk på garantien, men var en utbredt fabrikasjonsfeil med de tidlige modellene.

5 stk jeg kjenner med Macbook (i forskjellige generasjoner) som alle har denne karakteristiske sprekken på høyresiden der håndflaten hviler, og utifra litt søking her på forumet ser det klart ut som at dette er en fabrikasjonsfeil, og kan sortere under reklamasjonstiden (5 år) ikke bare garantitiden (2 år).

Noen som har en over 2 år gammel macbook de har fått dekket dette på reklamasjon?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav slogmo » tir 15.09.2009 22:55

Mange som får dekket det på reklamasjonsrett både etter 2 og 3 år.
Garantien er forøvrig 1 år, greit å vite. ;)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav koda » lør 03.10.2009 14:31

Jeg har en Macbook som nå er snart 3 år gammel. Jeg har nå fått en sprekk (Igjen!!) nederst til høyre på maskinen.Garantien min har jo gått ut nå.Hvordan skal jeg gå frem nå,for å få den reparert gratis? Kan jo ikke noe om reklamasjonsretten,så vet ikke helt hva jeg skal si til de på Humac,hvor jeg har levert Macen til reparasjon opptil flere ganger :)

Takk for hjelpen! :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Dorkfish » lør 03.10.2009 14:36

Ta den med dit igjen og si at du vil reklamere på denne skaden. De som jobber der bør vite hva de skal gjøre.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav slogmo » lør 03.10.2009 15:09

@koda:
Ta den med til et verksted og si at du ønsker å reklamere på sprekker i Mac'en din.
Dette er en veldig kjent feil med produktet, og hvis de så mye som ymter frempå at dette vil du måtte betale for så vil jeg bli svært overrasket.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Schti » søn 03.01.2010 19:22

Hallo Macfriends :)

Jeg kjøpte en hvit MacBook i USA sommeren '08, og i dag oppdaget jeg at en 3-4 cm lang flis har falt av der hvor plastkanten på topcase hviler på den høyre kanten når man lukker igjen lokket.

Vet det er mange som har skrevet om dette tidligere, og har lest tråden, men spør nå om andre har erfaring med å levere MacBook på Eplehuset her hjemme, når Macen er kjøpt i USA? Hva med garanti eller reklamasjon da Macen er under halvannet år?

Takk for svar :)

EDIT:

Jeg har AppleCare Protection Plan, hvis det skulle hjelpe :-P

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav SgtAlexx » søn 03.01.2010 21:11

Dette dekkes i tre år over hele verden. Bare å levere den inn.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Schti » søn 03.01.2010 21:15

Har du erfaring med dette? Jeg skal innom Eplehuset i morgen og høre hva de sier. Er ved godt mot :)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav SgtAlexx » søn 03.01.2010 21:19

Ja, dette er kanskje den mest kjente saken med hvite og svarte macbooker i Apple-verdenen. Side opp og side ned i forum. Ingenting å bekymre seg for :)

Uansett, har du AppleCare så har du tre års garanti som gjelder i hele verden, hvis det beroliger deg noe mer ;)

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Schti » søn 03.01.2010 21:21

Sweetos :) Det beroliger!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Schti » fre 08.01.2010 17:55

Da jeg leverte MBen min til reparasjon så jeg til min forskrekkelse at hele "hengslen" der hvor skjerm og bottomcase lukker seg hadde en rekke hårtynne sprekker. Disse ble IKKE dekket av Apple!! :( Jo takk skal du ha! Hva skal man med AppleCare PP hvis Apple ikke fikser det likevel? Skal ringe Apple Support ASAP og kjefte :-P

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Tobben85 » fre 08.01.2010 18:04

Be om en skriftelig bekreftelse på at at dersom sprekkene ekspanderer og/ eller dersom det i fremtiden (etter utløpt garantitid) blir problemer med maskinen som kan spores tilbake til disse sprekkene at du da har krav gratis reperasjon.
Dersom de ikke er villig til å gi deg dette, noe de etter all sansynlighet ikke kommer til å gjøre krever du den byttet jf norsk forbrukerkjøpslov...
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]