Sprekk i macbook- garanti

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Innleggav Maxell » ons 22.08.2007 23:23

Det hadde jeg aldri godtatt. Bruk kjøpsloven!

EDIT: glemte å sitere innlegget til deg som fikk en pris på kr 3000 ...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Tobben85 » fre 24.08.2007 10:14

planen det, fikk et case nr fra apple, eplehuset må ta noen bilder som skal sendes og vurderes av noen folk hos apple... så bare å krysse fingrene for at det er mer service innstilt enn eplehuset :)
medlem i 210 måneder
 

Innleggav AreB » fre 24.08.2007 10:25

Kan virke som at personen du møter bak disken/telefonen har mye å si for om du får igjen eller ikke.

Jeg er iallefall kjempefornøyd med servicen på Eplehuset i Ålesund greie alle som jobber der, det er også intrykket til andre jeg kjenner.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav XCP » fre 24.08.2007 10:49

Visst maskinen får ekstremt tynne, men synlige sprekker på bunncase`en eller større sprekker på topcasen, så skal dette være en garantisak

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Malla90 » tor 11.10.2007 18:15

Nå har jeg fått det fikset;) de var hjelpsomme på eplehuset og det hele gikk på garantien (apple care protection plan). :D
medlem i 212 måneder
 

Re:

Innleggav henrikne » fre 23.11.2007 16:22

Har en slik sprekk på høyre side på toppdekselet der hånden hviler. Min MB ble kjøpt 24. nov i fjor så den går ut på limited warranty i morgen. På Eplehuset (i Operapassasjen) sa de at det gikk på kjøpsloven (2 år). Så det var ikke noe krise. Derimot er det stort problem at de ikke kan bestille inn delen, og be deg komme med MB´n når delen/delene har kommet inn! De sa at det ikke gikk fordi folk ikke hadde levert inn greiene når de skulle, og Apple ble pissed fordi de måtte ha de skadede delene raskt inn igjen. Så, hvis det er noen her i Oslo som vet om et reperasjonssted (Humac eller noe) som lar deg gjøre dette, please si ifra! Klarer ikke være uten min eneste datamaskin i 2 uker nå i eksamenstida og julestria ++++

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav eivindmy » tir 11.12.2007 18:39

Jeg har akkurat samme problemet og var innom Eplehuset i Trondheim for en uke siden. De mente det ville ta 5-7 virkedager å få inn delen, og måtte ha maskina inne i mellomtiden, ettersom Apple krevde det.

Jeg kan skjønne at Apple syns det er upraktisk at folk bestiller deler og så uteblir, men det må da være ganske uheldig for Apple at folk skal synes at servicen deres er drlig også. Trodde det var et poeng å beholde kundene sine.. Når maskina mi sprekker på grunn av en konstruksjonsfeil fra Apple sin side, føles det ikke riktig at jeg skal være minst ei uke uten maskin uten at det egentlig er noen god grunn til det.

Er det noen fra Apple som henger her og kan komme med en god forklaring?

Mannen på Eplehuset var forsåvidt enig i at jeg hadde fem år på meg til å få feilen rettet, ettersom en laptop bør kunen forventes å vare i vesentlig lenger enn to år. Så jeg får finne et passende tidspunkt for å være dataløs en eller annen gang.. Helst før sprekken blir for stor.
medlem i 196 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav tesstess » man 28.01.2008 21:34

Jeg oppdaget akkurat en sprekk på høyre side der jeg legger hånden min! :-[ *snufs* Jeg kjøpte MacBook'en min i april 2007. Går det på garantien eller ser de på det som en slitasje? Er vel ikke riktig at en MacBook skal begynne å slå sprekker etter under ett år? :-/
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav TraCkinG » man 17.03.2008 10:55

Jeg har også samme problemet..

Kjøpte min macbook i mai i fjor, på appleshop.. Kan jeg bare kontakte en apple forhandler her hjemme, eller må jeg sende maskinen inn til Apple?

Bor i Larvik, så en forhandler her nede i Vestfoldområdet hadde vært topp...
medlem i 193 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav superape » man 17.03.2008 11:38

Så det var noen i denne tråden som sa at eplehuset hevdet kjøpsloven gjaldt i to år. Dette stemmer ikke, reklamasjonsrett har du i fem år.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav tesstess » man 17.03.2008 12:03

Det er en Apple forhandler i Tønsberg, PageOne. Skal ned dit nå for å sjekke ut skjermen min. Tenkte jeg skulle se hva de mener om sprekken også, så kan jeg si ifra hva de sier.
medlem i 194 måneder
 

kosmetisk?

Innleggav paula_94 » man 17.03.2008 12:09

lazaron skrev:Kosmetisk skade, dekkes ikke av Garanti.


jeg vil ikke si at dette er en kosmetisk skade da mac'en tåler mindre med denne skaden med hensyn til fukt n' stuff...

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav tesstess » man 17.03.2008 14:04

Nå har jeg vært hos PageOne, han som jobber der sa at de ikke er service forhandlere eller hva han kalte det, så de kunne ikke ta den imot hvis den ikke var kjøpt fra de. Så jeg må altså ringe Apple direkte, men han mente at det absolutt skulle dekkes av garantien.
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav TraCkinG » man 17.03.2008 14:30

takker for svar tesstess...

Men, hvordan er det med eplehuset og sånn da? Tar de imot service på produkter kjøpt på nettshopen til apple? Eller tar de også kun sine egne produkter, dvs produkter kjøpt hos dem?
medlem i 193 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav tesstess » man 17.03.2008 17:32

Det er jeg ikke sikker på. Ringte apple support og de sa at jeg skulle snakke med ett sted som het Ementor. Men jeg må enten kjøre dit med den eller sende den i posten selv, de henter den ikke. Hun bekreftet det at skadene skal dekkes av garantien, bare jeg sender den inn før det har gått ett år.
medlem i 194 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]