Sprekk i macbook- garanti

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Zzmukhan » man 17.03.2008 18:10

TraCkinG skrev:takker for svar tesstess...

Men, hvordan er det med eplehuset og sånn da? Tar de imot service på produkter kjøpt på nettshopen til apple? Eller tar de også kun sine egne produkter, dvs produkter kjøpt hos dem?



Jeg har kjøpt min MacBook på nettet, og jeg hadde en lang sprekk i bunnlokket. Jeg ringte Apple Support og fikk et casenummer, og leverte den til Eplehuset som reparerte den på garantien.

Du må altså ringe Apple Support, og oppgi nummeret du får når du leverer maskinen til Eplehuset. :)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav tesstess » man 17.03.2008 18:19

Hvor lang tid var du uten MacBooken din? Er så avhengig av min til skolearbeid..
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Zzmukhan » man 17.03.2008 18:25

Jeg leverte den inn i midten av desember, og den var klar til henting midt i juleferien en gang.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav TraCkinG » søn 04.05.2008 18:41

Nå er iallfall min MB fikset :) Ringte applesupport, og selvom det var et par dager over garantitiden, så gikk det bra... Ringte så til infocare som skulle fikse den, men der er jeg ikke helt fornøyd.. Hele greine tok to uker og seks dager, og de sendte blant annet pakken tilbake til meg i oppkrav, noe de hadde sagt at ble dekket..

Derimot hadde de byttet alt, dvs. taster, museflate osv osv.. Så, den delen av oppdraget er jeg iallfall fornøyd med :)

Men, alt i alt, helt ok.. hyggelige folk hos apple iallfall!
medlem i 193 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Imagiine » tir 15.07.2008 14:28

Etter å ha snakket med intet mindre enn to svensker, og en omgang ventemusikk, skal min mac til Eplehuset i Trondheim for at de skal ta bilder av sprekken i macen min, som jeg ikke kan skjønne annet at jeg får reparert på garantien.
Men, spørsmålet mitt er;
blir HD'en påvirket av at de skifter bottomcase(?) altså "dekselet" hvor tastaturet er? Backup skal jeg ta uansett, men jeg lurer på om jeg må greie meg uten programmer som jeg bare får tak i på skolen frem til skolen begynner igjen? :)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav convak » fre 25.07.2008 10:11

Imagiine skrev:Etter å ha snakket med intet mindre enn to svensker, og en omgang ventemusikk, skal min mac til Eplehuset i Trondheim for at de skal ta bilder av sprekken i macen min, som jeg ikke kan skjønne annet at jeg får reparert på garantien.
Men, spørsmålet mitt er;
blir HD'en påvirket av at de skifter bottomcase(?) altså "dekselet" hvor tastaturet er? Backup skal jeg ta uansett, men jeg lurer på om jeg må greie meg uten programmer som jeg bare får tak i på skolen frem til skolen begynner igjen? :)


Jeg bytta nettopp deksel med tastatur pga sprekk hos Tell i Stavanger - på garanti, ingen problem. Tror det er topcase som er det rette navnet. :) Det skal selvfølgelig ikke påvirke HD. Med nytt topcase medfølgende nytt tastatur/mousepad, så og føltes macbooken som ny! :) Er nesten glad for at jeg fikk en sprekk..

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Polymorph » fre 25.07.2008 11:01

Jeg har fått en laaang sprekk langs underdelen av lufterillene på baksiden. Den er faktisk like lang som hele luftehullet.
Jeg har ikke tatt meg bryet med det, siden det ikke er synlig. Men kjipt med så crappy kvalitet på plasten :/

Savner den mer robuste iBook-en.

Den overlevde å falle en halvmeter ned på bakken og gli nedover langs flere store, skarpe steiner og kom unna med det med et par riper.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Kosmonaut » fre 22.08.2008 22:13

Der falt jammen ta meg en flis av min MacBook, også. Under seks måneder gammel er den. Den forrige sprakk også, men etter to år var det iallfall ingen fliser som falt av.

Det tok 34 minutter før Apple Store svarte, og ytterligere tyve minutter samtale/venting mens de ble enige med seg selv. Bare for å be meg ringe Eplehuset (bor et døgn kjøring fra noen form for epleverksted). Får det dog på garantien, ser det ut til.

Har vært avhengig av Mac OS og Apple-maskineriet siden 1991, men det å være Apple-kunde er en prøvelse.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav iseliin » man 19.01.2009 12:00

Jeg har også fått en sprekk i min (veldig liten da, men jeg synes ikke det skal ha noe å si, det skal ikke skje med en maskin som bare er noen mnd gammel og koster 11 000 kr) . Men i tilegg har det kommer en slags "død piksel" , bare at det er en slags flekk istedet, hvit. 2-3 mm stor nederst på skjermen. Fant nå ut etter et lite søk at det sannsynligvis dreier seg om en "white spot", som jeg nå skjønner er ganske vanlig.

Dekkes begge skadene av garantien? Har en hvit Macbook, den er ca 5 mnd gammel.
Og hvor lang tid tar det evnt å få reparert den/få ny? Er utrolig avhengig av den til skolebruk osv, så jeg klarer ikke 2 uker uten..

EDIT: Maskinen er foressten kjøpt på den store Apple-butikken i London, det skal vel ikke ha noe å si på at jeg leverer den i Norge?
medlem i 191 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav paNh » tir 17.02.2009 2:04

Begge skadene skal dekkes av garantien. Jeg leste tidligere i tråden at kosmetiske feil ikke dekkes av garantien, vell, det er ikke sant. Jeg leverte inn MacBook'en min på Lørdag grunnet sprekker i plasten og missfarging på upper deksel, og de på Eplehuset sa at det gikk på garantien. Noe jeg i utgangspunkt visste fordi maskinen skal ikke plutselig gå fra hvit og slett, til grå og sprekkete.

Du blir nok ikke å få en ny MacBook, det kan jeg nærmest love deg. Du må nok belage deg på å være uten MacBook'en i 2-3 uker.

Tror ikke det skal ha noe å si om du kjøpte den i London, men der bare gjetter jeg.

Håper jeg svarte deg litt. *sliten av all tastinga*

xD

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav beiken » ons 25.02.2009 15:24

Jeg fikk nå en sprekk i min MacBook (2,5 år gammel). Sprekker er akkurat der man hviler høyrehanda når manskriver, litt irritenrende og kvass kant der nå. Det viser seg at dette er også rett under der "hvilefoten" til skjermen hviler når den er klappet sammen.

Noen som har erfaring med disse typer for sprekker og om det dekkes av garantien? Hvor lenge varer garantien på plasten? Er stygt redd for at jeg ikke er innenfor garantitid...
medlem i 212 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Ovit82 » ons 25.02.2009 16:01

Helt rett, du er ikke innenfor garantitid, men dersom du har kjøpt maskinen i Norge av en Norsk forhandler er du dekket at reklamasjonsrett. Så sjekk med Apple eller de du kjøpte maskinen fra, si at det er den velkjente "macbook-sprekk" feilen og be om reklamasjon.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav TheRealChristoffer » man 04.05.2009 16:29

Fikk i dag tilbake min 3 år gamle macbook fra service som hadde sprekker. helt nytt toppcase med ny mus og tastatur:D ser helt nytt ut. eneste minus er jo at resten av maskinen ser noe gul og grønnfarge ut:P så litt missfarge med gulhvit lokk, grønnhvit bunn og helt hvit toppcase:P

De gjorde ingenting med missfargen:/

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav willy94- » man 29.06.2009 19:07

jeg har fått en sprekk under maskinen ved vifta!
min maskin er 1 år og to uker ca.
Burde jeg levere den inn for å få det fikset eller det ikke vits i? kan denne "lille" sprekken fort utarte seg til noe stort? vil forsikringen da dekke en stor skade ?
jeg har forstått det sånn at jeg bare har garanti i 1 år, men kjøpte en forsikring av elkjøp med maskinen på to år. dekker den forsikringen en skade av denne sort?

Takk på forhånd ;)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Sprekk i macbook- garanti

Innleggav Incrediboy » man 29.06.2009 21:15

Willy94 - det dekkes. lever den gjerne inn før enn seinere... sprekkene blir ikke mindre..

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]