Iomega minimax retur til apple-store eller iomega?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Iomega minimax retur til apple-store eller iomega?

Innleggav owik » man 10.09.2007 8:52

Min splitter nye 500 gb iomega minimax døde. Den nekter å slå seg på! På apple-support sine sider henviser de til iomega sin support. Dette kan da umulig være riktig?? Når jeg kjøper en vare i en netbutikk (f.eks apple(komplett/eller.no) kan jeg vel forlange at de tar varen tilbake der, uansett merke? Dette er første gang jeg har behov for å returnere noe som helt til apple (typisk at det var et ikk-apple produkt da). For å si det mildt er supportsidene skikkelig ræva, ingen mail-kontakt bare den support telefonen til en halv milliard spenn i minuttet. grrr, får vente å se hav iomega sier..

Moral: ALDI kjøp et ikke-apple produkt i apple store!!

edit: Aldri G i aldri

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav iTouch » man 10.09.2007 8:58

Dette kommer helt ann på hvor lenge siden det er du fikk varen. Så fremt det ikke var en slik "DOA" (dead-on-arrival) eller innen 2 ukers tid (correct me if I'm wrong) så har ikke du noen som helst krav for at nettbutikken skal ta imot en vare fra en annen produsent, så fremt de selv ikke ønsker å tilby dette.

Men Apple gjør ikke dette for å bare slippe unna ekstra arbeid - det gir jo også deg som kunde mye bedre behandlingstid å gjøre service direkte til produsent enn via Apple.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav OlafG » man 10.09.2007 9:02

Om du sender rett til nettbutikk tar det ofte lengre tid, de anbefaler at du kontakter produsent, du er ikke nødt.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Gaijin » man 10.09.2007 9:05

MORAL: Det er en R i ALDRI. ;)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav OlafG » man 10.09.2007 9:16

Aldri si aldri.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav admin » man 10.09.2007 9:17

Det er helt normalt. Jeg har kjøpt en rekke produkter hos Komplett og MPX som har tatt kvelden og da har jeg alltid blitt henvist til andre selskaper som står for servicen av produsentens varer.

Komplett og MPX har aldri tatt inn et produkt for reparasjon. Er produktet helt ødelagt, stiller saken seg annerledes derimot.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav owik » man 10.09.2007 10:10

Den starter ikke men lar seg nok reparere antar jeg. Disken ble kjøpt i juni i år. Veldig irriterende. Å sende rett til produsent er i og for seg ok MEN hva når (som i dette tilfellet) Iomega ikke har noe norsk kontor? Hvem skal betale frakt (meg selvsagt) og returfrakt (meg igjen antar jeg) og hva om prudultet er eldre enn 1 år (jfr. norsk kjøpslov). Jeg har sendt noen få returer til komplett. Aldri (med R uten G) noe problem med det, de betalte til og med returfrakten.

Kan jeg kanskje prøve å levere inn disken på et eplehus? Hva tror dere, jeg skal til Oslo snart...?

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav iTouch » man 10.09.2007 10:55

Det er da ingen vits. De har da ingen ting med Applestore å gjøre. Det eneste du kan og må gjøre er å ringe Apple's kundeservice 815 00 159/158 (husker ikke hvem som var tech og ikke) iallefall - forklar situasjonen og at du gjerne sender til produsent på egenhånd, men ønsker selvfølgelig å få dekt utgifter - de har nok en slags ordning på det..

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]