Reklamasjon på MacBook kjøpt hos Apple

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reklamasjon på MacBook kjøpt hos Apple

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 17:44

Hei! Jeg kjøpte min MacBook i Mars. Jeg måtte sende den på service i juni grunnet ødelagt nettverksport. De fikset da denne porten, men et par måneder senere ble den ødelagt igjen. Jeg sendte den inn på nytt heromdagen, forklarte problemet og alt skulle gå bra. Så får jeg den tilbake i dag, ureparert!

Tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg vil reklamere den.. :-/ Er lei av å krangle med servicefolk..
Sist endret av Apple4ever den man 01.10.2007 19:28, endret 1 gang
medlem i 203 måneder
 

Innleggav homer » man 01.10.2007 17:51

Det høres ikke bra ut. Det har nok skjedd en feil på verkstedet.

På den annen side har du nå rett til et tredje forsøk på reparasjon på grunn av samme feil, og hvis de da ikke klarer å reparere feilen har du rett til å heve kjøpet eller få omlevering (ny maskin).

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 17:57

Takk for hjelpen.. Men jeg har mest lyst til å heve kjøpe.. Er det mulig allerede nå, eller må jeg sende den på service, again?
medlem i 203 måneder
 

Innleggav colaiuta » man 01.10.2007 18:04

Ifølge loven har selger krav på å få prøve å reparere (den samme) feilen tre ganger, dessverre...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 18:05

Hmm.. :-/ Er vel verdt et forsøk, men det må være trist når kunder vil reklamere et så flott produkt. Eller er det bare jeg som tenker slik?
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Ahandreas » man 01.10.2007 18:06

gjelder dette dersom maskinen er over ett år også? har levert min inn to ganger pga sprekk i topplokket, og mener jeg ser antydningner til sprekk - igjen!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 18:07

Godt spørsmål.. Trodde ikke du fikk utvendige skader på forsikringen jeg?
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Ahandreas » man 01.10.2007 18:14

joda. dette har visst vært et vanlig problem med hvite macbooker. Derfor har de tatt den inn. jeg trodde det var slik at garantien blir utvidet dersom man sender den inn på reparasjon.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Knesaren » man 01.10.2007 18:15

Sjekk lovdata.no.
Du kan levere den inn og når de har konstatert feilen kan du heve kjøpet.
Ring også Forbrukerombudet. Så kan du referere til Forbrukerombudet OG lovdata.no samtidig. Bare en dum butikkansatt gidder å ta opp kampen mot det.

Men husk: den som gir seg først taper.

Jeg mener at du som har sprekk i lokket har samme rettighet (hvis du da ikke har kjøpt den som firma

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 18:16

Tusen takk for tipset..
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » man 01.10.2007 18:29

En reklamasjon er i praksis det du gjør når du leverer til service. Om du mener noe annet, ber jeg om at du presiserer hva du vil skal skje. Mener du kreve omlevering?

Hvor er maskinen kjøpt? Om du ønsker omlevering eller heving av kjøp er det egentlig bare de du har kjøpt den hos du kan henvende deg til i slike saker.

Ut i fra det du har skrevet her har du ikke stor grunn for å krangle med noen om noe som helst. Det at nettverksporten feiler etter en stund igjen kan vitne om at det er hovedkortet det er noe galt med (om de bare byttet nettverksdelen i maskina), noe som ikke kan forutses av noen som helst. Om den kommer tilbake ureparert er jeg da noenlunde sikker på. Jeg mistenker at det samme som forrige gang har skjedd, men da under et kortere tidsrom. Men dette er min gjetning, selvfølgelig.

Lever den inn til Humac igjen, og si at den aldri har fungert etter at du fikk den sist gang. Si til de at du uttrykkelig ønsker at denne skal jobbes kjapt med ettersom den kommer tilbake i like dårlig stand.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 18:39

Jeg vil heve kjøpet.

Maskinen er kjøpt hos Apple. Men Apple har sagt at dette nå er Humac sitt problem, og ikke deres.

Det som er problemet med Humac er at de lover og lover, også må jeg forklare og legge ut omat og omat.. Hadde de bare notert ned hva som er problemet, hadde ikke denne feilen skjedd.. Derfor jeg krangler med disse servicefolkene.. Hver gang jeg ringer, så må jeg fortelle på nytt, fordi den forrige jeg snakket med ikke hadde notert bra nok..

Skal kontakte de imorgen.
medlem i 203 måneder
 

Innleggav nicho » man 01.10.2007 18:48

Hva du vil og hva du har krav på er vidt to forskjellige ting, desverre. Alle kan gjøre feil, til og med supermenesker som teknikere. Send den inn igjen du, og forklar saken din på en saklig og fornuftig måte så skal du se at det meste ordner seg :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Knesaren » man 01.10.2007 18:52

...men han har rett til å heve kjøpet på maskinen, selvom du jobber der....

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Apple4ever » man 01.10.2007 18:54

Når jeg har gjort det du ber meg om to ganger, og den ene gangen klarer de å reparere det, mens den andre gangen svikter de, hva skal jeg gjøre da da? Sende den inn på nytt og fortsette sånn da eller?
medlem i 203 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]