Erfaringer med norsk forbrukerlov hos Apple?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Erfaringer med norsk forbrukerlov hos Apple?

Innleggav NewToMac » fre 05.10.2007 21:37

Hei!

Jeg er veldig i tvil om jeg skal kjøpe meg en MacBook i USA, eller en i Norge. Kjøper jeg en i USA sparer jeg mye, men får ikke norskt tastatur eller norske forbrukerrettigheter. Løsningen på det siste blir å kjøpe Apple Care.

Men, hvis jeg kjøper den i Norge - uten Apple Care - hvordan har jeg som bruker krav på reperasjon og erstatning? Hvis laderen skulle bli ødelagt (som har skjedd har jeg lest), skjermen tar natta, hovedkortet stopper etc..., vil jeg kunne bruke mine rettigheter som norsk forbruker til å få rettet dette, eller vil jeg bli avvist av Apple siden jeg ikke har Apple Care?

Alt dette gjelder selvfølgelig etter det 1. året med garanti.
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Luxurious » fre 26.10.2007 20:30

Kjøp i butikk, hvor du kan gå og om nødvendig skrike, med loven bokstavelig talt i hånd.

Lånemaskin vil nok uansett være vanskelig, nesten umulig første uken.

Det er mulig å håndheve norsk forbrukerkjøpslov hos Apple ved insistering, og vær obs på at 815-nummer koster fra 3-4,50 minuttet fra mobil.
medlem i 210 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]