Angrerett Mpx.no

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav josteink » fre 16.11.2007 15:23

mine tre øre: har handlet mye hos mpx, og hatt flere returer uten problemer. bl.a. en multifunksjonsprinter jeg hadde brukt i flere uker før jeg fant ut at scanneren ikke fungerte tilfredsstillende. fikk ny printer på flekken, hevet ikke stemmen i telefonen engang :-)
medlem i 208 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 16:59

Hadde en avtale med en kundebehandler på mpx.no om at han skulle ringe meg tilbake i dag, for å få dette løst. Har ikke hørt en ord.

Så kommer denne mailen fra mpx.no

Leveringsbekreftelse

Til Erik Humstad

Vi ønsker å informere deg om at bestilte varer er sendt fra vårt lager i dag.

Ordrenr.: 2225677
Kundenavn: EH
E-mail: erikhumstad@gmail.com
Adresse: xxxxxxxxxxxxxxxx
NO-0000 xxxxxxxx
Levering: xxxxxxxx
NO-0000 xxxxxxxx

Referanse: Avvist retur
Betalingsmåte: Postoppkrav (ikke brevpost)
Fraktmåte: Servicepakke


NÅ er jeg forbannet

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav FooReXZ » fre 16.11.2007 17:39

Nå er det på tide med en telefonsamtale med TV2 hjelper deg

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 19:01

Hadde avtalt at jeg skulle bli ringt opp. Det skjedde ikke.

Nå fikk jeg en mail!

"Hei!

Fikk tilbakemelding nå fra ansvarlig for de produktene og vedkommende ønsker ikke ta denne i retur mot en avkortning, som nevnt istad. Og angreretten gjelder desverre ikke når 3 parts programmer er lastet inn. Dette er en praksis som er ifølge norsk forbrukerlov og utarbeidet isamråd med Forbrukerrådet.
Skulle du ikke være enig dette ber vi deg ta dette med forbrukerrådet i ditt distrikt som kan utdype dette, dersom det er ønskelig.

Ha en fin dag!"

Hva skal man si?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav kuuuli » fre 16.11.2007 19:08

Du har vel allerede pratet med forbrukerrådet?
Skriv mail til dem, og få et skriftlig svar som du videresender til mpx.no

Det eneste som er kjedelig er at det skal ta så forbannet lang tid når man har med de å gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 20:10

Har sendt hendvendelse til Forbrukerrådet. Har oså skrevet en skriftlig klage til Mpx.no med kopi til Forbukerrådet.

Avventer med å sende dette da jeg har en kollega som er advokat, som tok en telefon til mpx.no på mine vegne i dag.

Mpx.no påstod da ovenfor han at de hadde tilbydt meg å godkjenne angreretten mot et gebyr for gjennoppretting av maskinen.

Dette er ren løgn. Det hadde jeg glatt godkjent for å få saken ut av verden. Fikk derfor råd om å vente med å sende brevet til over helgen. Min advokat skal på nytt kontakte mpx.no på mandagen for å se om det finnes mulighet for retrett fra mpx`side. Hvis ikke, har jeg fått fortelle at min sak stiller sterkt i forhold til lovverket.

Men, ja, dette vil nok ta tid, og det kjedelig og etter min mening en totalt bortkastelse av tid, krefter. Pakken er sendt i retur, men jeg kommer IKKE til å hente den ut.

Vi får se hva som skjer. Men jeg gir meg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav nilsga » fre 16.11.2007 20:30

Sørg for at all videre kommunikasjon er dokumentert. Få alt bekreftet på mail eller brev.
medlem i 212 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav stranger » fre 16.11.2007 20:42

Mulig jeg husker feil altså, men jeg trodde man brøt angrefristen ved å bruke produktet, les åpne forseglinger o.l. Angrefristen skal altså fungere som en buffer for mennesker og dyr som handler overilt på nettet eller ved telefonsalg. Håper dette ikke stemmer for din del, uansett så har du krav på en maskin som fungerer...

lykke til
medlem i 210 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Frekk » fre 16.11.2007 21:06

Det å bryte forseglingen på en vare diskvalifiserer normalt ikke angreretten. I noen tilfeller vil det gjøre det. Dette gjelder cd, dvd, software etc. Disse unntakene er laget bl.a med hensyn på piratkopiering. Så at han har brutt forseglingen har ingenting å si.

Kravene er at varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og det er vel det mpx hevder er ankepunktet. Den linken jeg viste til tidligere sier vel at ved pc så kan man forvente en viss bruk uten at det bør gå utover angreretten. Nå er ikke jeg ekspert, men hadde nok gått videre selv. :)

NB! Som en annen nevnte. Ta vare på all kommunikasjon du har med mpx og andre parter. :)
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav NEro77 » fre 16.11.2007 23:19

Forbrukerrådet har vel om jeg ikke husker feil kommet med en setning som heter at man ikke kan ta produktet ibruk som sin egen og angrerettlova er vel oppretta for at man skal få testa tinga som i en butikk. Jeg vil vel si at det bør være mulig å testa produktet, og basisfunksjonane. Men der man for eks har lasta inn noe fra internett, innstallert andre programmer og lignande lurer jeg på hva som gjelder, er mulig at grensa er overtråkka? Anyone? Sjekket på nettet og det er litt sprikande meninger om detta, og på Forbrukertvistutvalget er det ingen saker om akkurat detta.
Skeptisk :-!
medlem i 197 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Frekk » lør 17.11.2007 0:07

Vel, Forbrukertvistutvalget har en sak som går på dette, og den delen som går på bruk sier følgende:

"Fra innklagdes side er også anført at PC-en ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, jf. angrerettlovens § 12 første ledd a). Hun hevder i den forbindelse at PC-en er brukt flittig og er beskadiget. Klageren mener han kun har prøvd PC-en på vanlig måte og at ripene på kabinettet var til stede ved overlevering.

Utvalget finner det vanskelig å legge til grunn at PC-en har fått fysiske skader når dette først er påberopt sent i prosessen og dessuten imøtegått av klageren. Spørsmålet blir etter dette om klageren har brukt PC-en i et omfang som avskjærer angreretten. Ut fra sakens dokumenter finner utvalget det vanskelig å trekke en slik slutning. Selv om loggen viser at PC-en er blitt brukt i de få dagene klageren disponerte den, kan ikke utvalget se at bruken har beskadiget eller forringet PC-en på en måte som avskjærer angreretten. Denne bruken ligger altså innenfor prøvingsretten."
- FTU Sak: 20070289 - Angrerett

Linken til hele saken er som tidligere nevnt:

http://www.forbrukertvistutvalget.no/in ... r=20070289

Frekk
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » søn 18.11.2007 15:45

Får se hva som skjer.

Vurderer kanskje å selge den hvis det ikke er noe vei utenom!

Har lagt ut annonsen på brukt1.no hvis noen er intressert.

http://brukt1.no/1/posts/1_Mac/1_Stasjo ... 2_Duo.html

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav SindreM » søn 18.11.2007 16:00

Sakl du selge den bør du kanskje forklare problemene du har hatt, ikke bare at den ikke passer til ditt bruk...

Jeg tror jeg hadde blitt sur hvis jeg kjøpte den av deg, fikk problemer og/eller fant denne tråden senere... :/

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Ministry of sound » søn 18.11.2007 16:10

Kanskje du faktisk skal høre på hva som er blitt sagt og forsøke å oppdatere maskinen med de firmwareoppdateringene som har kommet den siste tiden? Det er jo en del kjente problemer med disse maskinene. Så det kan jo hende alt løser seg bare du prøver?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » søn 18.11.2007 18:22

Tror vel ikke det direkte er noe feil med maskinen, er vel kun oppdatering som skal til. Evn kjøper vil selvsagt få opplyst grunn for salg.

Medvirkende grunn til salg er vel også at kona har satt ned foten, da jeg allerede har kjøpt en Macbook Pro 17", noe hun mener holder lenge.

Var sinnsyk igjerningsøyeblikket da jeg kjøpte, og derfor har jeg lyst til "cut my losses" kjapt. Hvis det derfor ikke løser seg med mpx.no, kommer jeg derfor til å selge den.

Grunnen til at mpx.no påstår at angreretten ikke benyttes er fordi de mener at innstallering av 3.partsprogrammer osm Firefox, Divx spiller o.l er brudd på regelene, noe jeg bestrider. Det er riktig a maskinen hang litt, men ser her på forumet at det er kommet fix`er for dette nå. Dermed kan jeg stå inne for salget, til noen som har behov for denne maskinen. Ifølge kona, må jeg tenkte før jeg handler, og hun har vel litt rett i det:)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron