Angrerett Mpx.no

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 10:55

Heisan!

Kjøpte en imac 24" fra mpx.no, men maskinen var ikke helt stabil. Sendte den derfor i retur for å benytte meg av angreretten.
Da jeg ikke hadde kunnskap til å gjennopprette maskinen til fabrikk innstillinger, ringte jeg mpx.no (selvfølgelig, dumme meg spurte ikke om navn med han jeg snakket med), fotalte at jeg ikke hadde kunnskap om gjenopprettelse. Ble forklart at dett ikke var problem så lenge maskinen ble returnert før angrefristen gikk ut. Jeg har jo testet maskinen, innstallert firefox, azureus osv. fikk maskinen 03.11.07., returnert 05.11.07.

Idag fikk jeg følgende mail fra mpx.no

"Gjelder sending av retur xxxxxx tilbake til kunden. Denne er tatt i bruk som egen og går dermed ikke på angrefristen. Det er innstallert flere 3.parts programmer"


Dette står det ingetning om på deres retursider.

Står bl.a følgende;
"Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppsta mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder vare, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering(ny vare), erstatning eller heve kjøpet(få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. "


Hva skal jeg gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Frekk » fre 16.11.2007 11:32

Hei!

Ta en titt på linken. I denne anfører man at normal bruk ikke bør gå utover angreretten.

http://www.forbrukertvistutvalget.no/in ... r=20070289

Frekk
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 11:38

Med andre ord, så skal jeg ikke gi meg på dette!

Ok, for håpe det løser seg, er i dialog med en på mpx.no nå som skulle se hva han kunne gjøre!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav themacman » fre 16.11.2007 11:46

Stå på din sak!

har vært i samme situasjon mange ganger, de prøver altid å vri seg ut av situasjonen, men du har helt klart mange rettigheter her, du fikk et produkt, som ikke fungerer ordentlig/er defekt, og du har såklart rett på en erstatter/heve kjøpet, særlig da du leverte den inn igjen etter så kort tid...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Frekk » fre 16.11.2007 11:49

Med mindre du har overbrukt maskinen, og gjort store modifiseringer så ville jeg ikke gitt meg. Man må få teste varen. Det er jo slik man finner ut av om det er noe.

NB! Og som forrige innlegg påpeker. Er maskinen ustabil/defekt..så er det ingen grunn. Da blir det jo i tillegg en evt garantisak
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav themacman » fre 16.11.2007 11:56

Frekk skrev:NB! Og som forrige innlegg påpeker. Er maskinen ustabil/defekt..så er det ingen grunn. Da blir det jo i tillegg en evt garantisak


stemmer det, innen så kort tid, så skjønner jeg ikke hvorfor mpx er så vanskelige, de har jo en klar garantisak, og Mpx får null problemer med å ta det som en garantisak ovenfor Apple, de kontakter Apple, å får ny maskin, da Mpx også da har fått/kjøpt en defekt maskin fra Apple. Og så videre får du som sluttkunde ny maskin fra Mpx, garantisak x 2 på en måte... :-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav gedde » fre 16.11.2007 12:20

Kanskje litt off topic, men:
Kundeservicen til MPX er utrolig dårlig! Den eneste som fungerer er rett å slett å bli oppgitt/forbannet og kreve å få snakke med en leder der. Først da har jeg fått hjelp, det har fungert 2 ganger (på samme vare). Nå handler jeg ikke på MPX mer.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav ksvens1 » fre 16.11.2007 12:38

Jeg har vært utsatt for akkurat samme, når det gjaldt en mobil telefon

Jeg fikk ikke brukt angrerett pga mobilen var tatt i bruk som egen og at laderen var pakket opp og brukt, helt høl i hue. Men dette var på pcutstyr.no

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 12:48

Maskinen var ustabil, den hang seg, og frøs. Prøvde maskinen, innstallerte firefox, samt noen andre programmer for å teste. Som jeg tidligere nevte hadde jeg liten eller ingen kunnskap om Mac, og viste derfor ikke hvordan jeg "re-satte" maskinen.

Sendte den så i retur!

Fikk en dårlig følelse av maskinen og ville derfor benytte meg av angreretten da jeg ikke ønsket denne.

Og her står jeg nå, ref statusen på mpx.no er maskinen på vei i retur til meg igjen! Det vil jeg IKKE. Hva skal jeg gjøre?

Har vært i dialog med de, og de lovet å komme tilbake til meg i løpet av dagen, men er redd maskinen blir sendt fra de igjen før den tid.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 13:39

Snakket nettopp med Forbrukerrådet.

De sa, bare kjør på. Mpx.no prøver seg, men de har ingen sak :-)

Det var godt å høre.



..........kjører sak

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Frekk » fre 16.11.2007 13:46

Ja, som du beskriver det så hadde jeg kjørt på. Det er synd at man må gå så langt med en del selskaper. Jeg har et prinsipp, og det følger jeg ganske slavisk.

Om jeg måter dårlig service av ett selskap, så unngår jeg i det lengste å handle hos de. I tillegg så bruker jeg "Word of Mouth". Jeg sprer det videre.

Derimot , de jeg opplever god service hos anbefaler jeg mer enn gjerne videre :)

Håper det løser eg for din del, og at du slipper å dra det lengre. Du kan jo nevne at du har vært i kontakt med forbrukerrådet om det ikke løser seg. Noen bruker å gi etter ganske fort da..

Frekk
medlem i 200 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav admin » fre 16.11.2007 13:50

Problemet med iMacen lar seg mest sannsynlig løse med denne oppdateringen som nevnes på forsiden:

http://mac1.no/artikkel/5863/grafikkfir ... ering-imac

I tilfelle du skulle få den i retur kan det være verdt å prøve..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav Pallister » fre 16.11.2007 14:00

Har handlet i årevis på mpx.no uten problemer, men det kan hende at jeg tenker meg om før jeg evt bestiller derfra, om da saken ikke løser seg fort.

Føkker jo opp helga mi dette, trenger ikke flere bekymringer opp mot jul.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav nilsga » fre 16.11.2007 14:04

Dette er en prinsippsak! Stå på ditt!!!
medlem i 212 måneder
 

Re: Angrerett Mpx.no

Innleggav themacman » fre 16.11.2007 14:56

Enig! stå på

det er for ille at en må kjempe for å få det en har krav på, men slik er det ofte....

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron