God nok grunn til ny datamaskin nå?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

God nok grunn til ny datamaskin nå?

Innleggav AsbjørnH » fre 23.11.2007 16:51

Heisann.

Har en 13.3" Macbook.
Er nå drita lei av å bruke en macbook med produksjonsfeil!

Dette visste jeg litt fra før av:
* Skjermen er ikke vinkelrett, 2,5 mm høyere på den ene siden.
* Vifta begynner plutselig å bråke noe fryktelig mens jeg f. eks. leser en artikkel og kun har oppe Mail, Adium og Safari.
* Høyfrekvente små pipelyder som plutselig forsvinner om man åpner Photo Boot.

Dette fant jeg ut i går:
* Plastikken der du hviler hendene dine når du f. eks. skriver noe begynner å gulne.
* Skjermen har blitt løs pga. den feilen med skjev skjerm.

Nå er det nok... Har en 11 måneder gammel Macbook 2.0 Core 2 Duo.
Er ikke dette nok til å skjelle ut og mase på folka i Humac om en ny datamaskin? Er møkk lei nå. Det med plastikken var **** meg dråpen!
Å dere tenker sikkert det gule er en slitefeil, FEIL. Bruker eksternt tastatur og mus, og jeg skriver kun på datamaskinen når jeg er på besøk eller er på farten. Flekkene er "usynlige" men samtidig synlige om du står litt unna og ser på tastaturet.
Jeg snuser heller ikke.
Den skjeve skjermen er heller ikke slitefeil av å åpne datamaskinen på siden, den var slik da jeg pakket den opp for første gang.
Vil ikke prøve å utvikle de gule flekkene, men om jeg viser dette på Humac så kommer de ikke til å se noe, det vedder jeg på. Så da er jeg vel sikkert likelangt.

Beklager at jeg kan virke ganske sur. Men er litt irritert.
Hva skal man gjøre?

Får jeg ikke støtte eller noe garanti på dette så blir dette min første og siste Apple datamaskin.

EDIT: Den har alltid blitt behandlet som en kongelig, alltid båret den forsiktig i bæreveske, aldri i kulde, alltid ventet 2 minutter med å bære den vekk når jeg har hatt den på eller har slått den i dvale. Du ser hvor forsiktig jeg har vært, minimalt med riper.
- Asbjørn

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: God nok grunn til ny datamaskin nå?

Innleggav fredarn » fre 23.11.2007 19:37

Hvorfor 'skjelle ut'..

Slapp nå av, ta en tur til humac (om det var der du kjøpte maskinen), forklar alt som er feil - og spør om de enten kan fikse alt eller gi deg en ny maskin, eller pengene tilbake..

Er mye galt her, så jeg vil si at du har krav på en ny/rep/penger.
medlem i 217 måneder
 

Re: God nok grunn til ny datamaskin nå?

Innleggav Mac n00b » fre 23.11.2007 19:53

Endel tilsvarende problemer + Ekstremskjermflimring gav meg den nyeste 2,16GHz MB på Eplehuset. Ikke vær redd for å klage, men de har krav på åreparere maskinen opptil tre ganger. :-P

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]