powerbook som bråker

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

powerbook som bråker

Innleggav krisdude » ons 12.12.2007 6:27

Jeg har en 2.5 år gammel powerbook 12" som alltid har bråka noe inn i helvete. Jeg har aldri tenkt noe særlig over det inntil jeg var i et bibliotek og tilfeldigvis satt ved siden av 2 jenter med hver sine like gamle powerbook 12. De lo faktisk litt av maskina når den begynnte å "brumme" på sitt verste og forklarte meg at dette ikke er normalt. Jeg føler meg igrunn litt snytt pga dette, men siden jeg ikke er noen typisk mac nerd så regnet jeg bare med at de bråket såpass. det som har vært litt dumt er at dama mi har lagt maskinen for hat og legger ned forbud mot å bruke den etter kl 12 fordi hun ikke får sove osv. Jeg lurer på om noen her inne kan opplyse meg om hva som er galt og hvorfor min powerbook bråker så mye mer enn det som er normalt. Hvordan er rettighetene mine osv, kan jeg klage ?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: powerbook som bråker

Innleggav Fox » ons 12.12.2007 7:12

Siden den er såpass gammel så tror jeg ikke du kan klage (jeg bare tror altså) men du kan jo alltids prøve. Men egentlig så burde du vell ha gjort det for leeeenge siden!
medlem i 214 måneder
 

Re: powerbook som bråker

Innleggav Jive » ons 12.12.2007 8:48

Har samme problemet med min pb 12, som begynner å dure i tide og utide. Går ut i fra at det bare er viften som går, men hvis det finnes noen måte å ordne det på hadde det jo vært genialt. Var samme problemet på den gamle ibooken min (G3), men ikke fult så ille.
Etter litt googling ser det ut som om at apple har endret instillingene for viftestyringen etter v 10.3.2, slik at viften slår seg på ved lavere temperaturer, av den enkle grunn at de første pb 12" fort ble litt for varme. For å endre dette kan Silent night(http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21939) hjelpe. Fins også instruksjoner her: (http://www.deleet.de/ray/pbfanfix.html) .
Har desverre ikke fått prøvd noen av delene enda, så gi gjerne tilbakemelding hvis du prøver.
medlem i 202 måneder
 

Re: powerbook som bråker

Innleggav krisdude » ons 12.12.2007 14:36

skal sjekke ut de sidene. tusen takk for tilbakemelding

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]