Få tak i kvittering online ?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Få tak i kvittering online ?

Innleggav albester » tor 20.12.2007 19:46

Kjøpte en mac for 2 år siden ca, som jeg solgte videre for 1 år siden ca. Nå er det noe problemer med maskina, og vedkommende skal få nye deler til den på garanti. Men da måtte han ha kvitteringa, som jeg jo så klart ikke finner igjen.

Gikk på apple sine sider og tenkte den låg der, siden jeg kjøpte den derfra. Men uten hell, i tillegg gikk historikken bare tilbake 18 mnd etter det jeg såg.

Ringte så apple support, og snakket med en eller annen hyggelig ire der, han sjekket kredittkort nr mitt opp mot bestillinger, og fant kun den nye maskinen min, ikke den gamle. Er 99% sikker på jeg betalte på nett med kort da jeg kjøpte den, og har samme kortet nå som da.

Hvordan i huleste skal jeg finne tak i en kvittering da? Må da gå ann å finne ordrehistorikk osv som bruker? Er jo det i alle andre typer webshops jeg har brukt iallefall.

Noen som har noen ide ?

MVH
AB
medlem i 230 måneder
 

Re: Få tak i kvittering online ?

Innleggav keiserjohn » tor 20.12.2007 20:38

snakk med banken og få utskrifter fra den aktuelle perioden. Du brutte sikkert et eldre kort. Bank utskrifter er godkjent som kviteringer!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Få tak i kvittering online ?

Innleggav albester » tor 20.12.2007 20:39

nei brukte samme kortet, det går ut denne mnd, og jeg har bare ett kort, er vel 3 eller 4 år mellom hver gang man får nytt kort fra banken, så det er garantert samme kort, men kan jo snakke med banken om kvittering kanskje ja
medlem i 230 måneder
 

Re: Få tak i kvittering online ?

Innleggav Nikoraisan » tor 20.12.2007 20:46

keiserjohn skrev:Bank utskrifter er godkjent som kviteringer!

Kilde?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Få tak i kvittering online ?

Innleggav albester » tor 20.12.2007 21:03

jeg vet ikke jeg, men ville nå tro det er derfor man kan ta utskrifter fra de ulike overføringene fra banken, for å kunne bruke dem som kvittering. Men om det blir godkjent av apple vet ikke jeg, de må vel ha noe de kan knytte summen, datoen osv oppimot, står vel kanskje noe der, men jeg har ikke fått sjekka enda :)
medlem i 230 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron