MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav sirjokk » lør 19.01.2008 16:39

Har nettopp snakket med Apple ifm service på en Macbook < 2år gammel.
Snakket med en svenske og en danske, de foreslo at jeg skulle benytte meg av den norske forbrukerkjøpsloven og de rettighetene jeg har mtp reklamasjon. Ble positivt overrasket av dette må jeg si (selv om det var planen uansett).

Spørsmålet er da hvilken service provider bør jeg velge? Hvem utfører reparasjonen selv, og hvilke videresender? Og hvem videresender hvor?

Har skjønt såpass at jeg burde holde meg unna Infocare, så det er vel planen. Men hvor hanvner den hvis jeg går på eplehuset?

Her er liste over aktuelle Service Providere for meg:

OFFICE LINE MAC & CARRY AS
MØLLEPARKEN 4
N - 0402 OSLO
Tlf.: 2340 7000

EPLEHUSET OSLO AS
STORGATA 23 D
N - 0184 OSLO

EMENTOR NORGE AS
BRYNSALLÉEN 2
N - 0667 OSLO
Tlf.: +47 22 09 50 00

TOPNORDIC
BRYNSALLEEN 2
BOX 6472 ETTERSTAD
N - 0605 OSLO
Tlf.: +47 67 83 09 00

WORKSHOP HELMLIA
ROSENHOLMVELEN 6
N - 1252 OSLO

HUMAC OSLO CITY
STENERSENSGT 1
N - 0050 OSLO
Tlf.: +47 23 40 70 69

INFOCARE
BREIVOLLVEIEN 25
N - 0614 OSLO
Tlf.: 23171200
(ikke aktuell....)

HELIO GRUPPEN NORGE AS
TEVLINGVEIEN 15
N - 1081 OSLO
Tlf.: 23171400

På forhånd takk for hjelpen :)
Sist endret av sirjokk den søn 20.01.2008 1:34, endret 1 gang
medlem i 207 måneder
 

Re: Levere MacBook på service - Hvilken Authorised Service Provi

Innleggav G-Mac » lør 19.01.2008 20:16

Jeg ville sakt, alle utenom eplehuset. Men hvis jeg skulle valgt en hadde jeg gått for OFFICE LINE MAC & CARRY AS , har veldig god erfaring hos de. Men jeg bor i Bergen, kanskje noen fra oslo har som er mer lokalkjent en meg :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Levere MacBook på service - Hvilken Authorised Service Provi

Innleggav Bankmann » lør 19.01.2008 23:11

Hvorfor ikke Eplehuset?
medlem i 202 måneder
 

Re: Levere MacBook på service - Hvilken Authorised Service Provi

Innleggav G-Mac » lør 19.01.2008 23:32

Fordi jeg og mange av mine venner har dårlige erfaringer derfra med selgere som yter null omsorg for kjøperne og er kun ute etter å selge. De er sarkastiske og bedrevitere som alltid mener at de har rett, samme om det gjelder mac eller norske lover. De sier en ting men gjør noe stikk annet.

For å få mine rettigheter har jeg måttet gå så langt å kontakte forbrukerombudet og sende skriftlig klage til eplehuset for å få ting på gli. Det orker jeg rett og slett ikke gjøre hver gang jeg skal ha noe reparert og derfor bruker jeg heller 30 minutter ekstra på å komme meg til OFFICE LINE for å få hjelp.

Men det er min erfaring, mange andre kan sikkert ha opplevd kjempegod hjelp derfra og det kan helt sikkert stemme, det er stor forskjell på folk du treffer på, også er det de som ikke takler at du kan mer enn dem om mac og derfor ikke gidd å gjøre en dritt for deg.

Men som sagt, hør med de lokalkjente, butikken jeg snakker om ligger i Bergen :)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Levere MacBook på service - Hvilken Authorised Service Provi

Innleggav MacNewbie » søn 20.01.2008 0:55

Stikk til Humac bak Ullevål stadion. Det er gamle Mac & Carry. Flinke og hyggelige folk.
medlem i 195 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav sirjokk » søn 20.01.2008 23:21

Det er vel kanskje ikke slik at noen steder har utelukkende god service, og andre ikke. Nå forventer jeg ikke så himla god service at det gjør noe, men jeg forventer at de gjør jobben sin, og det innen rimelig tid osv.

Søkte litt på de forskjellige firmanavnene innefor dette underforumet, men ble vel kanskje bare mer forvirret av å gjøre det.

Tror det blir officeline eller heliogruppen alt etter hva som passer best nå til uka.
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav csharp » søn 20.01.2008 23:35

DUDE!

Eplehuset i Operapassasjen i Oslo er jo superduper-über-hjelpsomme og hyggelige! Jeg får ALLTID utrolig bra service og hjelp der. Senest nå 3. januar ble min MacBook levert inn der pga sprekker i plasten der man hviler hånden, og de var bare kjempegreie og sa at dette var ingen problem - kjent feil som de skulle fikse selv. De sender IKKE slike feil til InfoCare, da de har funnet ut at det er bedre butikk og resultat dersom de fikser det selv.

Jeg leverte som sagt inn maskinen 3. januar, og 5. eller 6. januar fikk jeg SMS om at den var ferdig og kunne hentes! Og da hadde det vært helg i mellom også!

Har også levert inn en MacBook hos dem tidligere, og det var samme service da, men dette var før de dumpet InfoCare så da var den jo full av små "riper" da jeg fikk den tilbake, selvsagt. InfoCareLess - bør styres unna! Men, Eplehuset var jo også denne gangen kjempegreie!

Anbefales virkelig!
medlem i 213 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav sirjokk » søn 20.01.2008 23:39

Mener du at alle reperasjoner på eplehuset foretas av dem, eller bare noen av dem?
Jeg har problemer med "bluetooth ikke tilgjengelig" og i tillegg vil den ikke gå i dvale. Ser det er flere som har det problemet, men ingen som har en brukbar fiks. Mannen på support mente også at det virket som et HW-problem...
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav csharp » søn 20.01.2008 23:45

Det er nok desverre ikke ALLE reparasjoner de foretar selv nei. Han jeg snakket med nevnte vel som et eksempel i mitt tilfelle at det ikke akkurat var snakk om å bytte hovedkort (jeg skulle bytte top-case, dvs tastatur, trackpad og all plasten rundt) så derfor ville de heller gjøre det selv fremfor å sende inn maskinen.

Hvordan de gjør det med bluetooth og dvale greier aner jeg ikke, men jeg ville definitivt ha snakket med dem om det i hvertfall. Du kan jo nevne for dem at du er urolig mtp InfoCare og derfor vil vite hvordan de har tenkt å løse problemene....
medlem i 213 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav masae » man 21.01.2008 0:55

jeg har hatt en maskin til reparasjon hos Eplehuset Oslo før, og da ga jeg klar beskjed om at maskinen IKKE under noen omstendigheter skulle til Infocare. Det var helt greit. Tror det var en beskjed de hadde fått mer enn en gang før, for å si det på den måten. Dette gjaldt et bytte av skjerm på en macbook pro.
medlem i 222 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav SuperJanne » man 11.02.2008 21:06

må bare spørre:

jeg har et problem å ønsker ta en sjekk på min nye MBP. kan jeg ringe en av disse stedene over å så ser de på den?

den må ikke sendes til Apple (hvorenn det er i verden?!)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav sirjokk » man 25.02.2008 12:47

SuperJanne: Du må først ringe Applestore og forklare problemet for å få en case. Etter det kan du kontakte hvilken som helst av disse firmaene. Ta med kvittering og casenummer...

Edit: dette gjelder hvis du vil ha det på garantien selvfølgelig. Burde nok ikke være noe problem å levere den på service mot betaling
medlem i 207 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav reder » man 25.02.2008 13:07

Hei ser i denne tråden at også andre har dårlig erfaring med InfoCare(Less :-) ) og måten de behandler Macer til rep på. Vil bare si at denne dårlige erfaringen har jeg også desverre. iMacen kom tilbake med riper o.l. :-(

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: MacBook skal på service - Hvilken Authorized Service Provi

Innleggav Bankmann » man 25.02.2008 20:52

Man trenger ikke ringe Apple først og case nr er heller ikke nødvendig. Det holder å ta med maskinen til en Apple Authorized Service Provider som er f.eks Eplehuset, Infocare og Humac. Er maskinen utenfor garanti og evt. AppleCare dekning må man ta med kvittering om man vil reklamere (gjelder ikke bedriftskunder).
medlem i 202 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]