Reparasjon/garanti?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reparasjon/garanti?

Innleggav robiopga » man 21.01.2008 11:58

Heisann!
I helga nå velta en stol over Macen min. Macen var slått sammen, men den sto på, i standby. Det ble en liten bulk på utsida av skjermen, på den sida der appleikonet er. Nå når jeg prøver å slå den på, kommer jeg bare til oppstartsskjermen der applesymbolet vises og rundingen under sirkler som viser en antydning til at den jobber. Men der blir det stående, og ingenting mer skjer.

Dette er altså en MacBook Pro det er snakk om.

Hva har om så gått i stykker? Det jeg lurer på er om at det er macs sikkerhetsgreie om at den frakobler hdd ved støt..? Jeg bor for tiden i Alta, Finnmark, vil jeg måtte sende denne til oslo, england? Og er det noen sjangs for at dette går på garanti?

Takker for alle svar jeg kan få!

Mvh
Robin
medlem i 194 måneder
 

Re: Reparasjon/garanti?

Innleggav Macini » man 21.01.2008 12:39

Selvforskylte skader dekkes IKKE av garanti, det er det samme som du krasje bilen din og det skulle repareres på garantien, men du kan kanskje få det dekket på innboforsikringen din.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Reparasjon/garanti?

Innleggav robiopga » man 21.01.2008 22:56

Nei det hadde jeg egentlig regna med. Noen som har noen aning hva som kan være ødelagt?
medlem i 194 måneder
 

Re: Reparasjon/garanti?

Innleggav Helge Hafstad » man 21.01.2008 23:27

Sjekk om maskinen vil starte opp fra installasjons-CDen. Hvis den så gjør så prøv å sjekke disken med Diskverktøy. Går dette bra kan det hende den starter opp fra den interne harddisken igjen.

Starter den fra CD så er det i verste fall harddisken som er ødelagt, men det er også godt mulig at det løser seg ved å kjøre et diskrep-program som fx DiskWarrior om ikke Diskverktøy klarer jobben.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]