Trøbbel med USA-mac

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Trøbbel med USA-mac

Innleggav autopsy » ons 06.02.2008 14:33

Kjøpte min refurbished MBP i USA for ett og et halvt år siden. Etter noen få måneder oppstod det problemer i form av flimring på skjermen og at maskina etter hvert hengte seg opp. Dro da til applestore og fikk etter et par runder skiftet hovedkort.

Nå er det litt over ett år siden denne reperasjonen, og trøbbel har begynt å melde seg på nytt. Nå kommer det noen merkelige teksturer på skjermen, og maskina henger seg opp i oppstartsfasen. Kommer meg en gang i blant innpå OS, og da funker det en stund før det henger seg opp. Har tatt disk- og hardwaretest, og ingen feil blir funnet. Har også installert OS på nytt. Og nå sitter jeg her altså, så vidt jeg kan se, uten rettigheter i forhold til garanti.
Noen som har noen gode tips?
medlem i 194 måneder
 

Re: Trøbbel med USA-mac

Innleggav Totoro » ons 06.02.2008 14:49

Ring til Apple og spør. Og hvis de spør så merket du disse feilene allerede før garantien gikk ut, men du trodde ikke det var så alvorlig.
Er du heldig så treffer du en serviceinnstilt kjernekar som hjelper deg med å få reparert den gratis.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Trøbbel med USA-mac

Innleggav ridder7 » man 14.04.2008 15:39

Hvordan gikk det med denne saken?

Og hvordan er det generelt med garantien på macer kjøpt i usa? Vet jo at det er ett år garanti, men er f.eks. elpehuset behjelpelig innen denne rammen? Eller må jeg sende den til usa?

Vuderer å kjøpe en macbook fra usa( uten forlenget garanti).

Og hva gjør en amerikaner dersom macen blir ødelagt etter ett år? KAster den?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Trøbbel med USA-mac

Innleggav Cine » man 14.04.2008 15:47

ridder7 skrev:Og hva gjør en amerikaner dersom macen blir ødelagt etter ett år? KAster den?


Betaler for å få den fikset? ;)

Kjøpte nettopp MBP fra usa, og tråder som denne gjør meg ekstra glad for at tok med AppleCare...
medlem i 195 måneder
 

Re: Trøbbel med USA-mac

Innleggav ball » man 14.04.2008 16:29

applecare er et must ved kjøp i utlandet.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron