av Koomin » søn 09.03.2008 12:13
Jeg fikk en lite opplevelse med Eplehuset nå nettopp jeg og. Jeg kjøpte en flunkende ny iMac hos Apple nå på denne siden av nyåret. Viften har duret i ett sett siden jeg skrudde den på. Etter mye om og menn, fant jeg ut, med hjelp av Apple Support, at det var en sensor inne i maskinen som ikke var slik som den skulle. Dette var helt tydelig en helt grei sak, og det mente Apple Support også. Dette skulle de ordne. Jeg spurte sånn for sikkerhetsskyld om jeg måtte betale noe av dette. Nei nei nei, det var nesten tåpelig av meg å spørre om. De gav meg nr til nærmeste service-kontor, som da var Eplehuset i Ålesund.
Jeg ringer Eplehuset, og forklarer situasjonen, og lurer på om jeg bare kunne komme ned og levere den hos de. De spør meg så om det er en iMac med innebygd iSight. Ja, jeg kjøpte den nå over jul. Da ledde han litt, og forklarte at de ikke kan ta imot slike iMacer fordi de ikke har nok kvalifikasjon til å reparere de nyeste iMacene. De ba meg om å kontakte Eplehuset i Trondheim. Hm... ok, tenker jeg.
Jeg ringer Eplehuset i Trondheim, og forklarer det hele. Forklarer både maskinens problemer, og at jeg ikke kunne levere den i Ålesund. De sier at dette ikke er noe problem. Send maskinen til oss, og vi skal ordne den for deg. Jeg bor i Ålesund, og å betale frakt opp til Trondheim for en relativt stor pakke er ikke fristende, så jeg spør om jeg må betale for frakten. Da spør de meg om jeg har Apple Care Protection Plan. Nei. Det har jeg ikke, men jeg trenger det ikke heller, for maskinen er under et år gammel. Ja, men hvis jeg ikke har dette, så må jeg betale frakten selv. Dette var de sikre på.
Jeg himler med øynene, og ringer Apple Support igjen. Jeg forklarer det hele på nytt. De har litt problem med å skjønne hvorfor jeg ikke kan levere den i Ålesund. De har ikke noe register på at de ikke kan ta imot iMacen. Og hvis det skulle være slik, så skulle jeg fortsatt levere den i Ålesund, og de på butikken skulle ta ansvaret for å sende den videre til Trondheim. Apple Support skjønner ikke hva Eplehuset driver med. De skal ordne opp. Dagen etter, så ringer InfoCare, og lurer på om de kan hente maskinen hos meg personlig, eller om jeg vil gå ned på posten og poste den selv. Jeg sier at jeg kan poste den selv. De sender en klistrelapp til å ha utenpå, og nå er maskinen på vei til InfoCare.
Eplehuset forvirret hvor?