Kritikk til Eplehuset

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kritikk til Eplehuset

Innleggav Marekatten » man 21.04.2008 13:48

Jeg vil gjerne gi Eplehuset i Storgaten i Oslo litt velfortjent dårlig omtale her på forumet.

Ser også at andre her på forumet har vært misfornøyd med dem.

Mandag leverte jeg inn min nye iMac til service hos Eplehuset. Problemet var at det var støv på innsiden av skjermen.

Tirsdag er maskinen klar, og jeg henter den på onsdag. Dette var jo i og for seg meget raskt. De hadde vasket innsiden av skjermen med sprit. Problemet var imidlertid at vaskingen var for dårlig utført. Støvet var borte, men erstattet av tydelige skjolder på innsiden av glasset.

Jeg tar da maskinen tilbake til Eplehuset på torsdag, og snakket med en hyggelig fyr som var enig i at vaskingen var for dårlig, og lovet at de snarest ville gjøre det igjen (det står også på innleveringsseddelsen "gjøres ASAP"). Da jeg bor i Tønsberg ga jeg beskjed om at det ville vært hyggelig om de kunne gjøre dette til dagen etter siden jeg jeg skulle reise hjem fra Oslo da. Personen lovet at dette skulle bli gjort til dagen etter.

På ettermiddagen på fredag går jeg til Eplehuset, men maskinen er ikke klar (heller ikke påbegynt). Den lite imøtekommende kvinnen forklarer da at dette vil ta "en til to uker". Jeg informerer kvinnen om hendelsesforløpet, og spør om det ikke er mulig å få dette gjort raskere, slik at jeg slipper å kjære tur retur Oslo for å hente en maskinen. Kvinnen går tilbake til verkstedet og kommer tilbake, men hevder at dette ikke lar seg gjøre raskere fordi de "muligens må skifte ut glasset." Jeg spør henne da om det er vanlig å skifte ut glass bare fordi de er skitne, men dette kunne hun ikke svare på. Da bestemte jeg meg for å ta med maskinen derifra uansett. Jeg spurte henne da om hvor nærmeste AASP var, men hun visste ikke hva AASP betydde. Litt spesielt at en person som jobber hos en AASP ikke vet hva en AASP er?

Uansett så tok jeg med maskinen til Humac i Oslo City. De kunne ikke hjelpe meg fordi de ikke har verksted, men var i alle fall svært imøtekommende og hyggelige.

Misfornøyd med Eplehuset! Så var det sagt.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Kritikk til Eplehuset

Innleggav iTouch » man 21.04.2008 13:56

Litt sytende er du i mine øyne. Hvis de tilbyr å bytte glasset hadde jeg syntes det var flott. Du spør jo ikke akkurat rett ut hvor nærmeste AASP er da, men apple-butikk eller serviceverksted eller noe lignende.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Kritikk til Eplehuset

Innleggav Dorkfish » man 21.04.2008 14:22

Jeg synes Eplehuset burde ha gjort slik de lovet, og fikset det til dagen etter. En avtale er en avtale, og dermed basta.
Det var ikke snakk om noen tidkrevende operasjon, så her burde de ha infridd.

Dessverre er de ikke alene om å tilby dårlig service.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kritikk til Eplehuset

Innleggav kjetil02 » man 21.04.2008 14:23

Jeg synes det er på sin plass å kunne hevde at en reparasjon ikke skal resultere i en annen reparasjon. Dette burde de, synes jeg, tatt så fort de kunne, siden det var deres egen feil.

På den annen side var det kanskje akkurat det de gjorde; de hadde kanskje ikke glass på lager.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere