Knust macbook skjerm

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Blomvik » lør 26.12.2009 0:32

om man har en defekt macbook med fungerende skjerm, og en macbook med ødelagt skjerm. Er det da mulig å flytte den fungerende skjermen over til den fungerende macen? Hvor vanskelig er det, hvilket verktøy trenger man og finnes det guider på nettet? noen som vet av gode guider?
medlem i 228 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Rubenius » tor 31.12.2009 0:59

Skulle gå an så lenge det er snakk om samme maskin. Det er bare å google seg frem til en guide for å bytte skjerm, så skulle det gå bra. Sikkert lurt å sette seg godt inn i det før man går igang, slik at man ikke ender opp med å skade noe.
medlem i 177 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Tobben85 » tor 31.12.2009 1:15

Da jeg byttet på min MBP i fjor kostet det ca 9500 kr :-S en dyr lærepenge for å si det sånn...
medlem i 210 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Magnus Alu Andersen » søn 10.01.2010 4:40

Det går helt fint Blomvik, forutsatt at vi snakker om Macbook 13,3" her.

Har nettopp bytta selve displayet selv. Mye enklere enn jeg hadde trodd. Du finner en veldig god og detaljert guide på http://www.ifixit.com.

Av verktøy trenger du en liten stjernetrekker, en liten flat skrutrekker (trengs bare om man skal dytte på litt av hvert) og et bankkort.

Lykke til!
medlem i 207 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Vagabond » ons 15.02.2012 19:00

Foreløpig så ville jeg ha styrt unna applerep,net, De gir ingen informasjon om hvilke kvalifikasjoner de har. Heller er det ingen av de lovpålagte opplysninger som et nettsted skal inneholde (hvem, hva og hvor bla.). Hvilke garantier/reklamasjonsrett gir de på reperasjoner ?
medlem i 161 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Vagabond » ons 15.02.2012 20:03

Skal ikke være noe problem å legge ut informasjon på nettsiden slik loven krever. Spesielt om hva slags kvalifikasjoner dere har. Dere sier at det er profesjonell utførelse, og da regner jeg med at dere har fagutdannelse (ellers er det ulovlig markedsføring).
medlem i 161 måneder
 

Re: Knust macbook skjerm

Innleggav Vagabond » tor 16.02.2012 18:06

Selvfølgelig er jeg (og mange andre) opptatt av dette. Det du sier bekrefter jo bare det jeg tror, nemlig at du/dere ikke har peiling hverken på det dere holder på med eller hvilke krav som stilles til en webside som deres. Som et lite hint, så SKAL det opplyses om adresse, tlf bla.
Dere bruker både twitter, facebook og blogg som skal fortelle om dere. Ingen navn eller kvalifikasjoner/utdannelse finnes her. Så påstanden din om at det tar tid er lite troverdig.

Hvilke garantier gir dere ved reparasjon ? Veldig viktig for meg som kunde og hvis dere har utdannelse innen reparasjon av Apple sine produkter, så er mine rettigheter ivaretatt når det gjelder dette ?
medlem i 161 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]