Forbanner Office Line og Apple Care

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav ezkimo » lør 03.05.2008 9:02

Hvis du reklamasjonsrett på den ville jeg tatt den med til Eplehuset, de gir som regel mye bedre service enn Humac. Selvom jeg har fått avslag på mine reklamasjoner et par ganger ved Eplehuset føler jeg at de har gjort det de kan for å hjelpe meg!
medlem i 194 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav Dorkfish » lør 03.05.2008 9:52

Det er jo flere her på forumet som jobber på Humac.
Hva mener dere om denne saken?
Hadde vært fint om dere kunne dele deres oppfatning av norske forbrukerrettigheter og deres måte å håndtere slike ting på.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav henke » lør 03.05.2008 10:06

Maskinen er levert av Infocare, men jeg har forholdt meg til Office Line fordi Apple ba meg ta direkte kontakt med deres serviceavdeling, som igjen henviste til Apple. At norsk forbrukerlovgivning pålegger både leverandør og serviceverksted å fungere som reklamasjonsinstans, virker det som om Apple driter i, ettersom det i praksis er de som trekker i trådene. Jeg har inntrykk av at sisteleddsleverandørere er livredde for å gjøre noe ikke går overens med Apples policy, ettersom de ikke klarer si annet enn "du må ta kontakt med Apple".
medlem i 211 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav superape » lør 03.05.2008 11:33

Det er ikke din jobb og henvende deg til noen. Du skal forholde deg til den forhandleren som har solgt deg varen. Som flere her har nevnt er det 5 år reklamasjon for feiler oppstått innenfor rammene normal bruk. Det skal godt gjøres å ikke bruke en stasjonær datamaskin normalt, og dermed må dette være en reklamasjonsak. Desverre er det en (muligens påtatt) elendig kunnskap blant selgerene i bransjen og forbrukerne selv. Et klasisk eksempel på dette er idiotforsikring på f.eks. vaskemaskiner (dog til dels forståelig på mobiltelefon). Forbrukerrett burde inngått i ungdomsskolepensum, men nok om det.

Jeg ville ringt de og "informert" om at de er pålagt å reparere vederlagsfritt jamfør reklamsjonsbestemmelser i forbrukerkjøpsloven.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav ggt667 » lør 03.05.2008 15:53

På min PB5300cs gikk skjermen i stykker og jeg endte opp med ny skjerm,
selv om den ble sendt 4 uker på ferie til California, jeg bodde da i Connecticut.

Tror jeg endte opp med å måtte betale frakten da maskinen ble kjøpt i London og da nektet den amerikanske leverandøren å være annet enn behjelpelig med å organisere utbedringen. $80

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav Voodoosurf » lør 03.05.2008 17:14

Jeg er meget fornøyd med servicen.
Kjøpte for 19 mnd. siden en MacbookPro. 2 ganger ble hovedkortet skiftet, da jeg kom dit for 3 gang for 14 dager siden sa de at det var en kjent feil at de første MBP hadde mye feil med bla. hovedkortet så de ANBEFALTE meg å søke om noe de kalte "omkjøp"
Det gjorde jeg skriftelig samme dag og etter 3 dager fikk jeg beskjed at jeg kunne hente en ny MBP av nyeste model. Så det har jeg nå. En kliss ny og mye kraftigere maskin.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Forbanner Office Line og Apple Care

Innleggav aghazten » lør 03.05.2008 17:50

Hva faen, har de trynetilegg på de forskjellige stedene eller? Blir helt rysta jeg, over hvor forskjell det er rundt omkring. Og service-yrke er vel snart å ta i, er mest jålerier som står i butikker lenger. Uff, blir så jævlig irritert.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]