Garanti: Applestore vs. Eplehuset

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garanti: Applestore vs. Eplehuset

Innleggav Ramani » lør 14.06.2008 0:03

Kjæresten min skal kjøpe seg MacBook. Siden hun får studentpris kan hun bestille fra Applestore til 7995,- eller fra Eplehuset til 8255,50. Dermed oppstår følgende spørsmål: går det an å reklamere hos Eplehuset dersom hun kjøper fra Applestore (noe jeg betviler)? Hun bor nemlig mesteparten av året i Bergen og der finnes bare Eplehuset i sentrum. Hvis ikke er det nesten bedre å betale ca. 300 mer.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Garanti: Applestore vs. Eplehuset

Innleggav tjodolv » lør 14.06.2008 0:28

Jeg handlet på Applestore, og hadde nylig et problem med batteriet på min MBP. Det jeg gjorde var å ringe Apple support. Da de ble enige med meg om at det var en garantisak, ga de meg et saksnummer og så kunne jeg gå på Eplehuset i Bergen sentrum med det, ettersom de er en sertifisert Apple Service Provider. Du kan altså få hjelp på Eplehuset, men du må først forholde deg til Apple ettersom de er selger. Mange mener at Apple har for dårlig service/support, og det at man ikke får snakke med noen ansikt til ansikt oppleves som dumt. Det er jo faktisk ikke snakk om mer enn 255,50 kr ekstra for Eplehuset, så da kan det jo være like greit å kjøpe der?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Garanti: Applestore vs. Eplehuset

Innleggav Ramani » lør 14.06.2008 0:45

tjodolv skrev:Jeg handlet på Applestore, og hadde nylig et problem med batteriet på min MBP. Det jeg gjorde var å ringe Apple support. Da de ble enige med meg om at det var en garantisak, ga de meg et saksnummer og så kunne jeg gå på Eplehuset i Bergen sentrum med det, ettersom de er en sertifisert Apple Service Provider. Du kan altså få hjelp på Eplehuset, men du må først forholde deg til Apple ettersom de er selger. Mange mener at Apple har for dårlig service/support, og det at man ikke får snakke med noen ansikt til ansikt oppleves som dumt. Det er jo faktisk ikke snakk om mer enn 255,50 kr ekstra for Eplehuset, så da kan det jo være like greit å kjøpe der?


Enig, høres fornuftig ut - takker og bukker :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]