av Cayman » fre 20.06.2008 11:01
Jeg har en MBP hvor AirPort-kortet etter litt frem og tilbake bare sluttet å virke. Leverte den inn til Eplehuset og de har nå reparert/byttet ut kortet. Prisen på dette, er anslått til
2 590 kroner, altså relativt mye.
Maskinen er ikke et forbrukerkjøp, den er kjøpt av et firma. Likevel er det i bunn og grunn jeg som må betale både maskinen og reparasjoner og den er min private. Maskinen ble levert inn like etter det var gått et år, altså utenfor garantitiden.
Men den er levert inn innen to år, altså innen reklamasjonsfristen som generelt gjelder ved næringskjøp. Men en kan vel avtale seg bort fra reklamasjonsretten i næringskjøp, kan man ikke? Er det noen som vet hvordan Eplehuset forholder seg til dette? Har ikke kopi av kvitteringen og vilkårene der.
Noen som vet om dette er en "kranglesak" eller vil det gå greit å vise til reklamasjonsretten? Et AirPort-kort skal jo ikke slutte å virke etter et års tid.