av Cryptography » fre 01.08.2008 12:27
Hei. Har et ganske heftig problem med MacBooken min. Garantien har gått ut og jeg var på Eplehuset for å reklamere på den.. Der ga de meg en kontrakt som jeg skulle skrive under på.. Der sto det hvis ingen reklamasjonsfeil ble funnet skulle jeg betale timeslønnen til teknikkerene for tapt arbeid, eller noe i den duren.. Lurer på om noen vet litt lover og regler runt det her? Syntes der virker merkelig da det vil skremme folk fra å benytte seg av rettighetene sine, siden de kansje er redde for å måtte betale en hel del penger som de kansje ikke har..
En annen ting også, når jeg skulle reklamere mente de at jeg var nødt til å ha en helt egen kvittering, jeg hadde tre forskjellige, men ingen av de var "gyldige" mente de, siden de sa den måtte inneholde mitt navn, dato på kjøpet og serienummeret på maskinen, for at de skal kunne være sikkre på at kjøpet var gjort av meg.. Snakket med forbrukerrådet og de mente at de ikke skulle være nødvendig i det hele tatt. Det skal holde med en bankutskrift.
Så noen her som har erfaring med å reklamere uten den spesielle kvitteringen de er ute etter?
Forbrukerrådet lovte å lage en sak på det vist det ikke gikk neste gang jeg var der.. Skal ned en gang i løpet av neste uke.. (Må få aktivert iPhonen min først!)
Noen som forresten har klart å fått låne-laptop fra Eplehuset, som man faktisk har krav på etter en uke på rep. ?