Macbook lader dekkes av applecare?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav Dreamwolf » ons 20.08.2008 14:02

Vil en feil som dette dekkes av applecare?

Det som har skjedd er vel rett og slett at isolasjonen er brent bort tror jeg ?

Nå tror jeg at lader genrellt dekkes av applecare.

Men for at noe skal dekkes av dette så må vel produktets feil ikke komme av uvettig bruk.

Så vidt jeg kan skjønne så kommer ikke dette av feilbruk?

Hva tror dere?

http://bildr.no/view/242664
medlem i 211 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav T.B.Hansen » ons 20.08.2008 14:12

Sist jeg kastet bort pengene på AppleCare, var laderen ikke dekket -- den ble tydeligvis regnet som forbruksmateriell.

Nå har jo Apple gått ut og innrømmer svakheter ved kabel/plugg, og lovt nye til de som har problemer -- men min e-post om saken er ikke besvart.

Så ikke forvent deg allverden

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav Dreamwolf » ons 20.08.2008 14:31

jeg får stikke nedenom humac med laderen. Ny lader må jeg jo ha uansett . men jeg syntes de bør dekke den.
medlem i 211 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav eelay » ons 20.08.2008 14:46

applecare er vel noe unødvendig når macen er kjøpt i norge. Men min lader tok kvelden for en liten stund siden (over et år etter at macbooken var kjøpt så etter garantitiden), så gikk jeg bare ned på eplehuset trondheim og viste dem laderern. tok ca 2 min å få en ny en. Men det var ingen synlige skader på min lader da. Så jeg har en mistanke om at overspenning hadde drept min..Uansett - jeg fikk ny.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav iTouch » ons 20.08.2008 15:02

AppleCare dekker laderen ja. Feil å si noe annet, kanskje de bare ikke gadd å bytte din. Det eneste AppleCare ikke dekker er batteri (for det ER forbruksvare..)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav T.B.Hansen » ons 20.08.2008 15:21

Har ikke hatt AppleCare siden 2006 -- og dengang dekket det i alle fall ikke lader...

Dengang fikk jeg en e-post-uttalelse fra en ansatt i Forbrukerrådet, som hevder at AppleCare ikke dekker noe mer enn det du allikevel har rett på etter kjøpsloven. Derfor har jeg heller ikke betalt for det siden (men heller ikke hatt behov for det med to MacBook Pro).

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Macbook lader dekkes av applecare?

Innleggav wilhel1812 » ons 20.08.2008 19:28

Om laderen er svidd så dekkes det på garanti, applecare og reklamasjonsrett. Dette er en produksjonsfeil på laderen.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]