God service fra Humac Ullevål

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

God service fra Humac Ullevål

Innleggav Maxell » man 25.08.2008 14:38

Jeg oppretter denne posten for å holde det jeg lovte i denne tråden: viewtopic.php?t=203732, der jeg, med mange andre, kritiserte Humac Ullevål for elednig service, og det var en del kritikere som mente at det var forferdelig å henge ut en butikk (det er det ikke).

MEN, de fortjener også en post om grei service når man opplever det. HD-en på min drøyt ett år gamle Macbook knelte nylig. Jeg ble møtt med en vanvittig frekk og kunnskapsløs medarbeider en lørdags formiddag. Han feilinformerte, sa jeg måtte betale tusen kroner når maskinen var mer enn ett år gammel, og visste ingenting om lånemaskin. Dett var virkelig elendig service. Men så snart de fikk sendt maskinen til service-verkstedet og jeg derfra fikk til en dialog direkte med dem, har det vært noe helt annet. De har vært veldig hjelpsomme, svart på alle spørsmål, forklart hva som tar tid, og fortalt meg om alt rundt prosessen. Videre har de stilt opp med å sende en lånemaskin som jeg kan hente i butikken. Veldig bra!

Jeg kan derfor konkludere med at Ullevål trenger å stramme opp deltidsselgerne på lørdager kraftig, og at disse personene ikke representerer Humac som kjede. Når man først kommer seg forbi disse Fanboyene/selgerne/inkompetente medarbeiderne, får man strålende service fra Humac.

God jobb!

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav Jon » man 25.08.2008 20:01

Nå har jeg slettet en hel del helt unødvendige poster. Skjerpings folkens!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav Lokehue » man 25.08.2008 20:53

Nå vet jeg ikke hva som ble slettet og hvorfor det var unødvendig, men jeg vil i alle fall si at jeg synes det er fint at folk kommer med ros, det er så lett å bare si ifra når man har noe negativt å klage på... :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav Øysteinh » man 25.08.2008 21:11

Supert at du fikk god service - og ikke minst at du deler det her. Flinke servicemennesker tas ofte for gitt..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav mrala » man 25.08.2008 22:40

Jeg jobber selv som Mac-forhandler i Oslo og det er mye uvitenhet og lite kunnskaper fra selgerne overalt. Jeg er den eneste i butikken som har noe som helst erfaring med forbrukerkjøpsloven osv og som kan anvende den.

- Alle forbrukere HAR krav på låneprodukt dersom man er avskåret mer enn en uke.
- Når dere leverer inn produkt på rep og selger sier at garantien er utgått, så si bare "Jeg snakker ikke om garanti - jeg snakker om REKLAMASJON"

Er det noen som har nevneverdige problemer med forhandlere i Oslo som nekter å sende inn ting på service, så send gjerne en PM så skal jeg se hva jeg får ordnet. Men dersom verkstedet sier at dette ikke er garanti - så stemmer det som regel. Uansett er det verdt å prøve seg på flere verksteder dersom en er sterkt uenig. Humac bruker man Officeline, Eplehuset bruker vel noe eget og Elkjøp/Expert osv. bruker Infocare osv.
medlem i 198 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav limbo » man 25.08.2008 23:24

Jeg tror Eplehuset gjør noe enkle ting hos seg selv ellers sender de det til InfoCare.
Humac het Office Line før, men de har eget verksted.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: God service fra Humac Ullevål

Innleggav Maxell » tir 26.08.2008 0:30

Jepp, de het det før, men ble kjøpt opp eller fusjonert med et annet selskap tror jeg (husker ikke detaljene). Men serviceavdelingen var definitivt trent i å snakke med kundene. Som regel beroliger man folk med informasjon, og det at de ikke bare sa "vet ikke hvor lang tid det tar, osv", men heller ga meg full info om HVA som skjer, NÅR det skjer, og hvordan saksgangen er, er veldig bra.

Videre sa fyren også at "vi er forsiktige med å garantere en leveringstid, men det burde være realistisk innen noen dager".

Ovennenvte er glimrende kundeservice. Han forespeiler meg når jeg kan forvente at reparasjonen er ferdig, og hvis den ikke er det, så har han advart meg om at det KAN ta lengre tid. Ting går så mye smoothere når folka er a) hyggelige, og b) gir så god info de kan, uten å svare "vet ikke".

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron