Lang behandlingstid på tell

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Lang behandlingstid på tell

Innleggav Fixxxer » tor 28.08.2008 19:26

For to måneder siden leverte kjæresten macen for sprekker i deksel,den vanlige varianten for macbook som garantisak. Etter to uker fikk hun beskjed å sende inn kvitteringen pga nye regler fra apple,ettersom vi ikke bor i Stavanger måtte dette sendes på mail. Når vi fulgte opp fikk vi beskjed om at de ventet på deler. Når vi fulgte opp to uker etterpå hadde de aldri fått kvitteringen og den måtte sendes på ny. Vi fikk en bekreftelse på at den var mottatt og at det nå var i orden og at det var en prioritert sak. Etter halvannen uke har vi fortsatt ikke hørt noe fra Tell. Har vi noen rettigheter eller noe her? Greit nok at det (bare) er en garantisak men to måneder uten data er vanskelig ...
medlem i 148 måneder
 

Re: Lang behandlingstid på tell

Innleggav Otsego » tor 28.08.2008 20:23

Har du prøvd å ta en telefon og spørre om status, og eventuelt om dere kan komme til en annen løsning? Kan være verdt et forsøk før du tar kontakt og begynner å kjefte og vifte med lovboka.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Lang behandlingstid på tell

Innleggav Johnsrud » tor 28.08.2008 20:24

Jeg jobber med å selge telefoner, så vet litt om dette.

Når man venter på deler kan det ta ufattelig lang tid, eller veldig kort tid! avhenger av leverandøre eller produsenten.

Det man hvertfall kan gjøre med en telefon er å lage en reklamasjonssak på lang/dårlig service-tid.
Tror man også kan gjøre dette når det gjelder en mac.

En reklamasjon må registreres gjennom produsenten, eller i noen tilfeller, leverandøren.
Enten bare gjennom deg, eller meste vanlig, gjennom forhandleren du har vært hos, eller en annen forhandler.
medlem i 136 måneder
 

Re: Lang behandlingstid på tell

Innleggav Fixxxer » tor 28.08.2008 21:22

Takk for kjapt svar.

Det som er situasjonen her er at pga internt rot(ferieavikling) på Tell ble ingenting gjort på seks uker fra Tell sin side selv om de i en periode påsto at de ventet på deler. Først etter seks uker fikk vi beskjed(for andre gang) at de trengte kvitteringen igjen.Tell innrømte at de hadde tabbet seg ut, mangler det deler sa mangler det vel deler men jeg lurer vel på om det finnes noen paragrafer eller lignende som jeg kan brukentil å legge litt press på Tell for å få fortgang i saken.
medlem i 148 måneder
 

Re: Lang behandlingstid på tell

Innleggav Johnsrud » tor 28.08.2008 21:41

ja, dette med reklamasjon på lang servicetid
medlem i 136 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot], Poul