Kan utvidet garanti overføres?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav Kashmar » tir 16.09.2008 14:51

Da jeg kjøpte MacBook'en min for et år siden så kjøpte jeg med en 3-års utvidet garanti. Nå venter jeg i spenning på at det skal slippes en ny MacBook Pro-modell, og da kommer jeg til å selge MacBook'en.

Det jeg lurer på er: hvis jeg selger MacBook'en, vil garanti-utvidelsen fortsette å gjelde?
Jeg spør fordi jeg vet at noen firmaer annulerer utvidet garanti ved videresalg. Det er jo ikke noe problem i lengden siden jeg kan levere maskinen i mitt navn og fungere som en proxy for service'n (maskinen vil bli solgt til en av vennene mine), men det ville vært enklere om de kunne tatt seg av service'n selv.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav Double J » lør 27.09.2008 9:02

Applecare følger serienummeret til Macen, så du kan ikke overføre det til en annen Mac. Det er jo ofte et godt argument for å ikke fire for mye på prisen når du selger maskinen da, at den enten har ett eller to år igjen med garanti.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav Kashmar » lør 27.09.2008 14:16

Flott! Det er akkurat dette jeg var ute etter. Jeg vet at jeg ikke kan overføre AppleCare fra en Mac til en annen, men at den bare følger serienummeret og ikke serienummer OG kjøper betyr at jeg kan bruke "har fremdeles to års garanti" som salgsargument. :)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav Double J » lør 27.09.2008 14:54

Åja, sorry, jeg leste ikke godt nok. Bra at svaret var til nytte for deg uansett. :-)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav heisveis » tor 16.10.2008 0:12

6. Overdragelse av Planen
Kunden har rett til å overdra denne Planen til en ny eier av det Dekkede utstyret ved å sende eller fakse en melding om overdragelsen til Apple Customer Support, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Republic of Ireland (faksnummer: +353-(0)21-428-3917). Kunden må sammen med meldingen om at han ønsker å overdra Planen, legge ved Planavtalenummeret, serienummeret på det dekkede utstyret, kvittering for kjøpet, samt navn, adresse, telefonnummer og e-post adresse til den nye eieren.

Dette fant jeg her: http://images.apple.com/legal/applecare/docs/AppleCare_Protect_Plan_EU_no.pdf

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav Kashmar » tor 16.10.2008 0:24

Jepp. Fant det der etter siste innlegget mitt her (trodde jeg hadde skrevet om det her også, men det hadde jeg visst ikke). Kom på at jeg hadde fått et lite hefte med "AppleCare" på forsiden. Var der jeg fant det.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Kan utvidet garanti overføres?

Innleggav NamKeng » tor 16.10.2008 2:11

ring dem også, de er litt trEge, hvertfll når min skulle overføres.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron