Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav hakani8 » tor 18.09.2008 19:04

Hei!
Jeg har bare et lite spørsmål.
Jeg har tenkt til å kjøpe meg en macbook fra apple's sine hjemmesider, men hvis noe skjer med den - kan jeg da levere den inn til en apple butikk? eller må den bli hentet eller sendt??
takker for svar på forhånd!
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav Mac-grazy » tor 18.09.2008 19:14

Så vit jeg vet så må du ringe Apple support hvis noe skjer og de henter den med budbil hvis den må repareres

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav T.B.Hansen » tor 18.09.2008 19:17

Nei, det er hvis du har betalt for AppleCare. Er det en garantisak, kan du ta den med til en butikk.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav hakani8 » tor 18.09.2008 19:38

Skjønner, takk for hjelpen :D!
medlem i 192 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav machiavelli » lør 30.05.2009 10:18

hakani8 skrev:Hei!
Jeg har bare et lite spørsmål.
Jeg har tenkt til å kjøpe meg en macbook fra apple's sine hjemmesider, men hvis noe skjer med den - kan jeg da levere den inn til en apple butikk? eller må den bli hentet eller sendt??
takker for svar på forhånd!


Jeg ble ikke oppmerksom på dette grom forumet før det var fo sent ser jeg ja :P

Men om du fortsatt lurer så kan jeg bekrefte av egen erfaring at Flagship butikker nekter å røre maskiner kjøpt på Apple Store.

Jeg tror jeg sto på Applestore ved Aker Brygge i Oslo i over en time og lagde kø og latter for de som var vitne til dette. Det jeg syntes var så latterlig var betjenten som sa at dette var ikke et av deres produkter. -Vel det står jo Apple her, og det gjør det på vinduet ditt og, men til ingen nytte.

Det skal sies at jeg kverrulerte meg til å få kassabetjenten til å kontakte budbil for meg, jeg så fordelen med det og tok til takke med den :)

Men for de som ikke orker å være helt Larry David (refererer til serien Curb your enthusiasm), Hver butikk med forskjellig varianter av Mac, som feks applestore, humac, osv er separate fra hverandre.
medlem i 178 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav Traktor » lør 30.05.2009 10:44

Det du først skal gjøre er vel å kontakte apple, så vil de henvende deg til en buttikk, forståt godt at buttikken ikke ville ta imot maskinen uten videre.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav machiavelli » lør 30.05.2009 11:00

Joda, men jobber du for Apple så jobber du for Apple. For meg virket det som at avdelingene var arge konkurrenter, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanvittig vanskelig.
medlem i 178 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav Erlend.Avo » lør 30.05.2009 11:08

Eller så er det jo mulig å gå til en eplehuset butikk i utgangspunktet. I Bodø så er de iallefall hjelpsom som bare det. Det er jo samme prisene, men du får kjappere og du har noen å gå til med problemer...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Kjøpe fra nett, men levere i butikk?

Innleggav machiavelli » lør 30.05.2009 20:41

Erlend.Avo skrev:Eller så er det jo mulig å gå til en eplehuset butikk i utgangspunktet. I Bodø så er de iallefall hjelpsom som bare det. Det er jo samme prisene, men du får kjappere og du har noen å gå til med problemer...


Kanskje de har rettet på det nå? Kanskje de rett og slett bare er hyggeligere i Bodø? Det var egentlig ikke snakk om at de kunne gjøre det.
medlem i 178 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]