rstange skrev:Eplehuset har egene teknikere, så noen kontakt med Apple har de nok ikke.
Men Apple Care er nok den beste invisteringen du kan gjøre dersom det er ett firma som kjøper maskinen.
djxfade skrev:Er nok desverre du som har gjort tabben her. Greit, du sparer noen kroner på moms, men det er ikke verdt det, da du mister dine forbrukerrettigheter på varen.
Kan ikke skylde på hverken Apple, eller Apple utsalgstedet.
Desverre.
et skrev:Nå er det en stund siden jeg leste kjøpsloven (som gjelder for bedriftskjøp), men den gir da vitterlig også en god del rettigheter, selv om de er mindre bastante og konkrete, ettersom den gjelder mellom to likeverdige parter. Jeg ville med andre ord ikke gitt opp uten videre, for eksempel har du reklamasjonsrett i to år (§ 32. Reklamasjon.) med mindre du har opptrådt grovt aktløst (§ 33. Unntak fra reklamasjonsreglene.).
http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-007.html#32
Dorkfish skrev:Vil en typisk Hjemme PC avtale via arbeidsgiver ha andre garanti og reklamasjonsrettigheter enn om jeg kjøper som privatperson?
troto skrev:For øvrig er §33 unntak fra §§31-32 dersom selger har vært grovt uaktsom, bare sånn for å ha det på det rette.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]