Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Dorkfish » fre 07.11.2008 1:08

Kjøpte meg nylig en MacBook Pro 2,4 Ghz. Når jeg har i øretelefoner så er det en pipelyd som kommer og går hele tiden. Sjekket litt på Apple sine egne forum og det er en tråd om dette med utrolig mange som har samme problemet. Høres omtrent ut som R2-D2 fra Star Wars filmene. http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1004945&tstart=15

Ettersom jeg leser på Apples eget forum så er det ikke noen vits i å reparere for alle somhar prøvd dette har fått samme feilen igjen. Jeg har prøvd 4 forskjellige øretelefoner og det er pipelyd uansett. Til og med i Windows.

Maskinen er bare 3 dager gammel!!! Jeg har kjøpt på Eplehuset. Har jeg noen muligheter for å få igjen pengene mine? Hva sier dere?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav eirikg » fre 07.11.2008 8:25

hvis du har kjøpt den på nett har du 14 dagers returrett

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.11.2008 8:28

14 dagers angrerett har man KUN på netthandel og det gjelder ikke hvis varen er deffekt. 14 dagers angrerett på netthandel er for at kunden skal rekke å se produktet og teste det litt og ikke over flere dager. Skal det benyttes skal produktet være RIPEFRI og all embalasje skal se fin ut. Er det deffekt skal produktet repareres

Mange produsenter har DOA tid på datamaskiner. Hvis maskinen er deffekt innen DOA tiden får man NY maskin, ikke penger tilbake da det ikke er butikks feil at noe er galt.

Vet ikke hvor lang DOA tid apple har på macs men du burde ringe å spørre.

Du har IKKE rett på penger tilbake. Er du heldig får du ny;)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Lost » fre 07.11.2008 8:49

Han har rett på ny maskin og får det ;)
medlem i 216 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.11.2008 9:59

Står ingen steder i lvoen det så han har ikke "rett" på det. Så det kommer ann på hvor lang DOA tid produsenten har (garantien) de fleste har 1 uke men apple er jo sære så...

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav christian1986 » fre 07.11.2008 10:18

mac1bruker skrev:Står ingen steder i lvoen det så han har ikke "rett" på det. Så det kommer ann på hvor lang DOA tid produsenten har (garantien) de fleste har 1 uke men apple er jo sære så...

Står derimot at om feilen vesentlig kan han heve kjøpet. Hva vesentlig er kan diskuteres, men han har en god sak...
medlem i 210 måneder
 


Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Dorkfish » fre 07.11.2008 11:24

Har dessverre ikke kjøpt på nettet. Gikk selv i butikken og handlet. Det kan jeg jo angre på nå.
Jeg får vel heller la dem prøve å fikse den 2 ganger (noe som de ikke vil lykkes med ifølge Apple Support Discussions) og så heve kjøpet når feilen ikke lar seg utbedre.

Irriterende for jeg var veldig fornøyd med denne maskinen ellers. Og jeg synes det er tragisk å betale så mye penger for noe som bare må sendes til reparasjon med en gang.

Jeg har kjøpt den for å bruke den.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav coolerguy » fre 07.11.2008 11:31

Snakk med dem og luft forslaget om å få den erklært DOA. Sånt skjer, og Apple bytter maskinen dersom feilen vurderes å være seriøs nok.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.11.2008 11:36

christian1986 skrev:
mac1bruker skrev:Står ingen steder i lvoen det så han har ikke "rett" på det. Så det kommer ann på hvor lang DOA tid produsenten har (garantien) de fleste har 1 uke men apple er jo sære så...

Står derimot at om feilen vesentlig kan han heve kjøpet. Hva vesentlig er kan diskuteres, men han har en god sak...


At det er feil på lydutgang går nokk desverre ikke under vesentlig feil. Hadde skjerm, harddisk eller batteri ikke fungert hadde detvært vesentlig feil. da har man rett på ny.


Trådstarter: Ser maskinen strøken ut? Du kan spørre butikken om du kan få ny i og med den er så ny. Men hadde du kommet med den samme dag hadde du hatt større sjangse:/


Om det er doa så får man ikke ny hvis det er over DOA tiden. Derfor bør trådstarter ringe de raskt og finne det ut. kan være alt fra 4 min til 1 uke

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Dorkfish » fre 07.11.2008 11:41

Problemet er jo at de som har skrevet om dette på Apple Discussions har fått reparert og fått byttet, men dette ser ut som en feil på stort sett alle maskiner av disse modellene. Så om jeg bytter får jeg kanskje samme feilen igjen.

Dessuten kjøpte jeg den siste de hadde .... :-(

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.11.2008 11:43

Men for all del, ringe ller dra ned raskest mulig, jo lengre du utsetter det jo mindre sjangse har du på å få ny. Hvis doa tiden er lengre en 4 min (som er på iphone) kan det være noen dager så du bør ikke utsette det:)

Si ifra hva som skjer videre da:)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Dorkfish » fre 07.11.2008 11:56

Rngte Eplehuset og snakket med en hyggelig fyr der. Han hadde faktisk opplevd samme problemet på sin MBP, så jeg snakket med en som visste hva det dreier seg om.

Han ville at je skulle ta den med til butikken så de fikk se litt på den. Det er lenge til jeg er i Oslo på et tidspunkt som passer, så vi får se. Tviler på at jeg får en ny eller pengene tilbake.....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav TheRealChristoffer » fre 07.11.2008 11:59

Hvis det er lenge til så kan du glemme det ja:/

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Feil på 3 dager gammel MacBook Pro

Innleggav Dorkfish » fre 07.11.2008 12:00

OK, jeg tok vel i litt når jeg sa lenge. Men Onsdag neste uke er lenge når du vil ha det unnagjort litt fortere. ;)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]