Krav på ny vare?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » søn 30.11.2008 17:58

Hei!

Jeg har et problem med Macbooken min, det er at den slår
seg av når den er tom for batteri istedet for å gå i dvale.
Jeg har levert inn maskinen tre ganger tidligere og de har
byttet deler og levert den tilbake, uten at problemet ble ordnet.
Nå har jeg nok en gang levert maskinen(4.gang) og jeg spurte om
hvordan det var med ny maskin og slikt, men de bak disken begynte
bare å finne på årsaker til at den ikke har blitt fikset før, som:
"kanskje det har vært feil beskrivelse av problemet, er du sikker
på at dette er et problem og at maskinene fra apple ikke er sånn? osv.."
Så jeg lot dem komme seg unna og leverte maskinen altså inn for
4. gang, grunnen var det at jeg var litt usikker på dette med ny maskin.
Jeg kjøpte maskinen hos http://www.mpx.no 15. desember i fjor. Har jeg da
krav på en ny maskin hos Eplehuset(oslo)? ved at jeg har levert den
inn 3 ganger med samme problemet før, men så er den jo kjøpt hos mpx... :-/

Har ikke mye igjen av garantien og hvis jeg får den
tilbake til uka med samme problemet så skal jeg være klar håper jeg :-P .


Håper noen kan hjelpe meg :-)
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav sortebill » søn 30.11.2008 18:20

Hvis den er reparert for samme problemet mer enn tre ganger tror jeg du har krav på ny maskin, men ikke fra eplehuset, men fra mpx hvor du kjøpte maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » søn 30.11.2008 18:36

Ok, så kan ikke mpx rett og slett si at de ikke har hatt noe med reperasjonene å gjøre eller noe sånt og dermed nekte meg en ny?
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav sortebill » søn 30.11.2008 18:38

Hvis det er sannheten så vil de nok gjøre det ja.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav TheRealChristoffer » søn 30.11.2008 18:42

Hvis man har hat samme feil 3 gang har man rett på ny vare. altså de har rett på å fikse den kun 2 ganger. Du ble henvist til å levere den inn på eplehuset men mpx SKAL gi deg ny maskin eller pengene tilbake

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » søn 30.11.2008 18:50

aha, ok. Men det er vel ikke noe problem at jeg mangler kvitteringer for reperasjonene?
Jeg har bare den siste, men der står det jo: "leveres for 4. gang" utenom den
så er alle blitt levert til eplehuset sammen med maskinen..
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav macioh » søn 30.11.2008 19:02

Tingen er at de skal gi deg ny vare uansett når du har hatt den inne på service tre ganger for samme feil. Du kan spørre eplehuset om kvitteringer for serivcene. Vis disse til mpx.no og så får du deg nok en ny maskin. Ikke noe mer hassel enn det..

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav sortebill » søn 30.11.2008 20:59

Har du betalt for reparasjonene?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » man 01.12.2008 13:16

Ok, takk :-) .

Nei, reperasjonen ble dekket av garantien(som varer til 15. desember).

Meisem
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav Sweedish » man 01.12.2008 14:26

Lite tips er å legge ved lovparagrafen til den du evnt. leverer den til. Du kommer til å bli overrasket over hvor lite visse selgere vet om norske lover..

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » man 01.12.2008 22:19

Takk :-)

Har nå fått svar fra mpx.no om at det bare er å sende inn varen med returnummer osv..
Men jeg må betale for frakten? Er ikke dette slikt de må dekke?

Meisem
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav meisemramani » fre 02.01.2009 13:51

Hei folkens!
:-)

Nå trenger jeg mer hjelp. Jeg sendte maskinen 1.desember 2008 med posten
til kontoret til mpx.no i sandefjord, den ble tatt inn og avventet service
10.desember. De sa det skulle ta 5-7 dager, men jeg fikk ikke svar før i dag!
(2. januar 2009). =-O

Her er svaret jeg fikk:

Hei.

Vi trenger dokumentasjon fra eplehuset som beskriver hva som er blitt gjort disse 3 servicene denne har vært inne. Denne er testet her og vi kan bekrefte at den har et defekt batteri. Apple batterier har kun 1 års garanti, og dette dekkes derfor ikke av garanti.

har du disse service rapportene?

Med vennlig hilsen
Returavdelingen

**A**!**!ÆWÆ* var det jeg tenkte da jeg leste mailen.

- Jeg tenkte å ta "screenshots" av servicerapportene på http://www.eplehuset.no og legge det
ved min mail. Men er det ingenting jeg kan gjøre med garantien? Elendig service og
nå skal jeg betale i tillegg!? Jeg leverte den fordi jeg har hatt den innlevert til service
hos eplehuset OVER tre ganger for å få fikset det samme problemet om og om igjen
uten hell. Det går vel ikke på garantien da?(det er jo ikke en vanlig service, men et krav
på ny vare), når jeg tenker over det: de kan jo ikke kreve penger for å fikse noe på maskinen når jeg har krav på en "helt ny"(i hvertfall en annen), ikke sant?? :-/

Mvh Meisem
medlem i 209 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav MacLet » fre 02.01.2009 14:00

Drit i garantien... Det er et uburkelig begrep. Henvis til norsk reklamasjonsrett som er minst 2 år..

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav BendikS » fre 02.01.2009 14:01

ta å send inn screenshots av service raportene eller annen dokumentasjon. du kunne jo ikke visst at de ikke fiksa batteriet når du sendte den inn 3 ganger for feil på batteriet, og siden de brukte så lang tid på det og ikke fantd et ut en gang, så burde faenmeg ikke du måtte betale for et nytt batteri!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Krav på ny vare?

Innleggav eisa01 » fre 02.01.2009 14:02

Det er to års reklamasjonsrett på batterier i bærbare pcer i Norge, så det er ikke noe problem.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]