[img]http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v653/42/62/886900079/s886900079_5090487_5239.jpg[/img]
olindtve skrev:[...]
Men husk å ha med kjøpskvittering, den hvor serienr på maskinen står, slik at de kan sjekke at den faktisk er dekket av garanti. Har du kjøpt den hos Eplehuset/Humac har de det liggende i sine datasystemer, men har du kjøpt den fra apple.no må du ha med kvitteringen du fikk på mail. Evt kan du ringe applestore og få en kopi sendt på mail.
Lykke til!
olindtve skrev:Tar du den med til Eplehuset eller Humac er de pliktig til å ta den imot for service, fordi de er autoriserte apple-forhandlere. Men har du ikke kjøpt den der, krever de kjøpskvittering uansett. Snakker av erfaring. De har ingen mulighet til å sjekke serienr opp mot apples databaser for å sjekke alder, derfor krever de at du har med kvitteringen enten på papir eller elektronisk.
Har man kjøpt den hos en av de, evt leverer den der du har kjøpt den, har de selvfølgelig dette liggende i sitt datasystem.
Konlusjonen er at garantien dekker det uansett, så lever den der det er enklest for deg. Eplehuset plikter som sagt å ta den imot selvom du ikke har kjøpt den der, fordi de har status som apple-autoriserte. Av erfaring er disse også bedre kundeservicewise, og de har en meget brukervennlig løsning for kommunikasjon med servicekundene via sine nettsider. Godt med informasjon under hele prosessen, så du til enhver tid kan logge deg inn og sjekke hva som skjer/hvor langt i prosessen maskinen din har kommet.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]