Hjelp til Backup før service

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Hjelp til Backup før service

Innleggav Ovit82 » søn 07.12.2008 18:45

Jeg har et lite problem.

Jeg bor for tiden i nederland, og kommer hjem i perioden 20. Desember - 8 Januar. Batteriet på min MBP har tatt kvelden, og jeg har snakket med eplehuset bergen hvor jeg kjøpte den. Jeg vil tro at jeg skal klare å få batteriet erstattet, det er ikke problemet.

Men Jeg vil være uten mac fra morgenen 22. Desember til senest rundt 7. Januar når jeg må reise tilbake til nederland. I denne perioden vil jeg ha bruk for en maskin OG mye av de data og instillinger jeg har på min maskin nå. Jeg har tilgang på både en stasjonær og en MBA, så hardware er ikke noe problem.

Det jeg lurer på er hvordan jeg best mulig kan ta backup av det viktigste, og da spesielt instillinger og passord som akkurat nå ligger i min keychain? data skal gå greit siden Det jeg trenger er under 500 MB, så det går på en minnepenn. Men instillinger og denslags? Og jeg trenger en del programvare, for eksempel NovaMind bruker jeg mye.

Som et ekstra spørsmål, Apple la ut en artikkel om service på batteri for en stund siden. Den omhandlet hvor mye som var godkjent svinn i batterikapasitet før batteriet hadde nådd 300 ladesykluser, er det noen av dere som kjenner til den artikkelen?

Mange takk for all hjelp på forhand ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Hjelp til Backup før service

Innleggav slogmo » søn 07.12.2008 21:22

Det enkleste ville vel vært å hatt en ekstern FW-disk og bruke Superduper (som er gratis).
Da får du en eksakt kopi av innholdet på MBP'en din på disken.
Når du så kobler disken til f.eks en iMac så kan du starte den opp fra den eksterne disken.
Og alt blir som det er på din egen maskin.

Når du får maskinen din tilbake så kan du tilogmed bruke Superduper andre veien for å få med alt du har endret siden du sendte den inn.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hjelp til Backup før service

Innleggav GeneralCody » søn 07.12.2008 22:45

Ikke bare det enkleste, men sannsynligvis eneste alternativet. Ekstern HD -> Full backup, enten med nevnte program, eller rett og slett med TimeMachine...

Når du installerer den nye disken får du opp et alternativ om å importere data fra TimeMachine. Da er det bare å sørge for å ha denne koblet til og velge TimeMachine mappen...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]