espenc skrev:2 Måneder er ikke helt korrekt, 2 uker (14 dager) angrerett har du på alt kjøpt på internett og andre ikke faste utsalgssteder.
Dersom forbrukeren vil gjøre angreretten gjeldende må han i utgangspunktet melde fra til selger innen 14 dager fra han mottok selve varen. Har selger ikke fulgt lovens krav om opplysninger, øker fristen til 3 måneder. Har selger dessuten unnlatt informere om selve angreretten, øker fristen til 1 år.
iEdvard skrev:Nei, det var sannelig ikkje enkelt å bli enige. Eg har i alle fall lært at: 3 månader ved fjernsal, og om seljaren unnlet å leggje ved opplysningar om angrerett, utvidast den til 1 år.
Edvard.
§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
Returner til Garanti og service
Registrerte brukere: Google [Bot]