Mistet macen i gulvet

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Mistet macen i gulvet

Innleggav Catta » man 26.01.2009 15:32

På skolen i dag så mistet jeg macen i gulvet, var ikke så veldig høyt og macen lå inni beskyttelsevesken. Nå når jeg slår den på så lager cd rom`en en rar lyd. Maskinen virker som den skal, men den vil ikke spytte ut cd`en som står i, ikke klarer den å lese den heller :-/
Kan jeg få fikset dette på garantiet, eller er det noe jeg kan gjøre selv for å få fikset problemet?

Takker for all hjelp
medlem i 195 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav Øivind B.J » man 26.01.2009 15:45

Hei

Har hatt samme problemet med min iBook. Kan ikke huske at den falt i gulvet før det skjedde, men CD romen lagde en rar lyd når maskinen startet.

Jeg måtte til slutt sende den på reparasjon.
Det gikk greit, de måtte bytte spilleren og eter det var alt OK.

PS: Hvis du sender den til reparasjon så si i fra om du har superdrive eller ikke. På maskien min satte de inn feil spiller. :P :P
medlem i 208 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav Ovit82 » man 26.01.2009 16:04

Et lite tillegg til denne tråden, det er nok en reperasjonssak. Men du som mange andre har en feiloppfatning av hva garanti er. Garanti og reklamasjon gjelder for produksjonsfeil. "mistet" er ikke en produksjonsfeil.

Så du må nok desverre belage deg på å betale det det koster for å få maskinen fikset med mindre du har en veldig god reiseforsikring.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav pølsa » man 26.01.2009 16:09

Kan ikke inbille meg at det er noe som vil gå på garantien. Den dekker nemlig ikke selvforskyldte skader som slag/støtskade, væskeskader og liknende.

Du kan jo vurdere selv om det er verdt å levere den inn, men hvis du leverer den inn og ikke sier ifra at den har falt i gulvet vil de mest sansynlig finne det ut likevel. Et alternativ er jo å kjøpe en ny optisk stasjon selv og sette den inn selv / med hjelp fra andre hvis du føler deg sikker nok på det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav Ovit82 » man 26.01.2009 16:17

pølsa skrev:Kan ikke inbille meg at det er noe som vil gå på garantien. Den dekker nemlig ikke selvforskyldte skader som slag/støtskade, væskeskader og liknende.


Garanti dekker ikke skader "punktum".

Det kan være jeg virker som en grinebiter, men det er altfor mange som har missforstått begrepet garanti/reklamasjon. Det eneste som er dekket av garanti/reklamasjon er feil som grunnes produksjonen og som ikke grunnes normal slitasje.

Jeg har selv jobbet med å ta i mot garanti og reklamasjonshenvendelser. Og når folk kommer inn og truer med å ringe TV2 hjelper deg (Som forøvrig blir sett på som den høyste instans i Norge når det gjelder forbrukerretigheter) og en grundig mengde bank om de ikke får nytt produkt med en eneste gang fordi deres mobil/kamera/data ikke tålte å falle ned steintrappen hjemme, da får jeg en merkelig trang til å være frekk med disse stakkars uskyldige menneskene som står der helt rød i trynet og en tonehøyde som kan vekke de døde til live.

Og den uheldige konsekvensen av mine erfaringer er at jeg har en tendens til å skrive lange foruminlegg hvor jeg prøver å retferdiggjøre mine synspunkter.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav batten » man 26.01.2009 16:33

Helt enig med deg. Ikke noe er verre enn å få kjeft som om det er du personlig som er grunnen til at skaden ikke går på garanti. Det er absolutt den dummeste delen med jobben min! Til trådstarter vil jeg bare si at det skader jo ikke å prøve å sende den til rep. Bare hver obs på om at de finner tegn på slagskader vil de fakturere deg for tiden de har brukt uten at du får den reparert og det blir fort 700kr og oppover så dette må du nesten avgjøre selv. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt verkstedet og spurt dem hva du kan regne med å måtte betale for en slik reperasjon. Og ha i bakhodet at det er leverandør og ikke han/henne du møter i luken sin feil :-D
medlem i 186 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav Catta » man 26.01.2009 19:32

Takker for svarene :)
medlem i 195 måneder
 

Re: Mistet macen i gulvet

Innleggav slogmo » tir 27.01.2009 0:33

Så om jeg kjøper en bil, kræsjer i et tre fordi jeg kjørte for fort etter forholdene så fikses ikke bilen på garantien? WTF?!?!
:rolls eyes:

For de som ikke tok det, ja det var ironi i massevis. :D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]