Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Innleggav mischo » ons 18.02.2009 19:30

Jeg har en mac-book jeg kjøpte brukt i høst. Da var den et år gammel.
Nå har jeg fått sprekk i top-casen der "alle" har fått sprekk, CD-brenneren virker litt rar (laget før lyder som ut en cd-er på vei ut, men det er ingenting i den, og nå blir cd-ene helt rare og spiller bare de første sangne) til slutt har jeg en liten sprekk i venstre hjørnet da noen idioter snublet over dataen min da den stod på et bord.

Så til probelemet som jeg har dritt meg skikkelig ut på. Jeg fikk ikke med kvittering, og jeg bor på et sted som ikke selger apple i det hele tatt.
Jeg fant heldigvis ei melding jeg fikk at hun dama som solgte meg dataen og har nå spurt henne hvor hun kjøpte dataen og om hun har mulighet til å fa tak i kvittering.
Jeg lurer på hva jeg gjør nå? Har jeg fortsatt mulighet til å få byttet top-casen gratis?
medlem i 209 måneder
 

Re: Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Innleggav alford » ons 18.02.2009 22:40

Det burde gå, ut fra serienummeret kan apple se når den er produsert. Dermed er de ikke noe problem å bevise at den er innenfor reklamasjonstiden.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Innleggav mischo » ons 18.02.2009 22:50

Men skal jeg da kontakte Apple Norge, og så sende inn dit?
Vil det blir problemer siden jeg ikke har applecare eller kvittering? Tenkter da på at det vil ta lang tid, og at de kan være litt vanskelige?
medlem i 209 måneder
 

Re: Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Innleggav Willygdraft » fre 16.10.2009 17:26

Du kan jo ringe Applecare og høre. Reparasjonene gjøres av f.eks. Humac eller Eplehuset. Finnes flere autoriserte service verksted. Sjekk ut http://www.apple.com/no/buy/locator/ og velg "Finne tjenester"

Er macen kjøpt fra Apple.no så kan du også få kvittering på den sendt til deg.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Sprekk i top-case o.l, uten kvittering og applecare

Innleggav Børhaug » fre 16.10.2009 17:49

Min erfaring med service hos apple er faktisk ganske god. Har en maskin inne nå grunnet en feil eplehuset oppdaget selv da jeg skulle vise de noe annet en gang (hyggelig av de å si ifra) - uansett - maskinen var kjøpt på apple.no/store, men eplehuset tok den inn uten at jeg en gang har snakket med Apple Norge. Kjempe praktisk synes jeg.

Ta med deg maskinen til nærmeste service-sted, så kan de sikkert gi deg råd og eller fikse den for deg.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron