av Svein_Jarle » man 11.05.2009 13:53
Heihei!
Jeg har et litt... merkelig... problem. For halvannen uke siden leverte jeg min kjærestes MacBook Air inn til Eplehuset for at de skulle se på et problem hun hadde.
Problemet er et kjent problem blant Air-brukene, og det er at kernel_task "tar over" og bruker all ledig prosessortid, slik at vifta begynner å suse konstant, maskinen blir varm og veeeeldig sirompa. Rett og slett veldig frustrerende. Dette løses midlertidig ved å lukke maskinen igjen og vente til vifta har slått seg av. Når den da vekkes, går kernel_tasken ned til normal prosessortid.
Jeg ringte Apple, og de oppretta en sak på den. Deretter gikk turen til Eplehuset i Operapassasjen, hvor de har sett på den nå. På torsdag ringte tekniker og spurte meg hvordan han kunne gjenskape problemet. Han hadde ikke funnet noe feil under stresstest.
Nå har jeg nettopp fått SMS om at maskinen er ferdig på service. Ingenting er gjort, for ingen feil er funnet. Jeg bare kan ikke skjønne helt rutinene og erfaringen til teknikerne. Det burde ikke være noe problem å gjenskape problemet - det ligger nok av tråder om problemet på apples eget diskusjonsforum.
Nå lurer jeg bare på om jeg må betale fordi teknikeren ikke hadde nok peiling til å finne feilen. Det er tross alt AppleCare til 2011 på den. Og hva gjør jeg når jeg i ettermiddag har klart å gjenskape feilen ved vanlig bruk? Skal jeg bare la være å sette maskinen i dvale, vente til i morra og gå ned med den - uten å legge den i dvale - slik at de kan se selv hva som skjer?
Det er lite å si om dette annet enn at det er for dårlig av Eplehuset...