Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav johannesharestad » tir 12.05.2009 11:29

Hei.
Kan jeg kjøpe mac på nett og ved feil av maskinvare bruke reklamasjonsretten min i en mac-butikk?

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav Jon » tir 12.05.2009 12:07

Nei, det er jeg ganske sikker på ikke går. Du må nok sende den tilbake til applestore.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav janrose » tir 12.05.2009 12:10

Nei, reklamasjonretten er knyttet til forhandleren du kjøpte varen hos. Du må altså først ta saken opp med nettbutikken.

Ved feil og mangler på en Mac kjøpt på store.apple.com/no kan Apple Support opprette en sak på reklamasjonen og henvise reparasjonen til en autorisert Appleforhandler med verksted. Hadde Apple hatt egen butikk i Norge kunne du sannsynligvis valgt å henvende deg dit.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav Traktor » tir 12.05.2009 12:26

Dette er en av grunnene til at jeg ikke handler på apple store på nett. Men det du kan gjøre er å kjøpe på nettsidene til eplehuset, da tror jeg du kan dra til hvilket som helst eplehus for å reklamere. Hvar slik jeg forstod det da jeg ringte til eplehuset i går, rett på meg hvis jeg tar feil :-)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav macsociology » tir 12.05.2009 12:30

Nå har vel ikke trådstarter sagt noe om at han vil kjøpe varen hos Apple Store, så jeg vil derfor heller anta at han mener en nettbutikk innen samme kjede som for eksempel Eplehuset.

Janrose har helt rett. Reklamasjon er knyttet til forhandler. Hos de fleste kjedene vil du kunne levere inn varen under reklamasjonsrett i en fysisk butikk hvis varen er kjøpt på nett. Så det burde ikke oppstå noen problemer hvis man ønsker å gjøre dette.

Angrerett vil man derimot som ikke kunne benytte i slike tilfeller ettersom dette ville innebære en ekstra kostnad for forhandlerbutikken i og med at det er kunden som er forpliktet å dekke fraktkostnaden ved angrerett, og de fleste forhandlere vil derfor ikke være villige til å dekke en slik kostnad.
medlem i 208 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav macioh » tir 12.05.2009 13:55

Man kan kjøpe en Mac på nett, samme om det er hos Eplehuset, Apple eller komplett osv. og få reklamert i en butikk. Apple er så "greie" at de tar imot Macen din så lenge du har en gyldig kvittering med serienummer og så lenge den er kjøpt som privatperson og ikke bedrift.

Så har du noen feil så kan du f. eks. levere den inn til Eplehuset og de vil kunne fikse det for deg hvis det er en reklamasjonssak.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Kjøpe på nett og bruke reklamasjonsrett i butikk?

Innleggav Incrediboy » tir 12.05.2009 14:28

macioh skrev:Man kan kjøpe en Mac på nett, samme om det er hos Eplehuset, Apple eller komplett osv. og få reklamert i en butikk. Apple er så "greie" at de tar imot Macen din så lenge du har en gyldig kvittering med serienummer og så lenge den er kjøpt som privatperson og ikke bedrift.

Så har du noen feil så kan du f. eks. levere den inn til Eplehuset og de vil kunne fikse det for deg hvis det er en reklamasjonssak.

Jepsi Pepsi. Stemmer det

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron