Ødelagt batteri

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Ødelagt batteri

Innleggav mkopstad » fre 21.08.2009 13:00

Hei,

jeg kjøpte en macbook pro 15" hos apple.no i mars 2008, den er altså nå rundt 17 måneder gammel.

Batteriets "health" sank i starten sakte slik man kunne forvente. Men nå for rundt 3 mnd. siden begynte den å falle mer dramatisk. iStatPro rapporterer i dag: 17% health og 129 sykluser. Dette gir meg 10-20 minutters levetid på batteri.

Jeg er klar over at batteri er en forbruksvare. Likevel synes jeg dette var litt for kort levetid. Jeg har dessuten fulgt apple's råd for å god batterihelse siden starten.

Garantien er jo gått ut for en stund siden. Reklamasjonsrett har man fortsatt - var dette på noen måte et skadet batteri fra starten av?

Noen som vet om det er en sjans på å få nytt batteri hvis jeg konfronterer apple.no med denne saken? :-/
medlem i 231 måneder
 

Re: Ødelagt batteri

Innleggav apwr » fre 21.08.2009 13:16

Du har krav på nytt batteri. :-)
medlem i 183 måneder
 

Re: Ødelagt batteri

Innleggav mkopstad » man 24.08.2009 21:29

Takk for svar. Hvordan skal jeg nå ta kontakt med Apple? Ikke akkurat så lett å finne fram på support-siden deres... Hvordan har dere som har gjort dette før gjort det?
medlem i 231 måneder
 

Re: Ødelagt batteri

Innleggav _Spiff_ » man 24.08.2009 22:21

Mitt ligger på 70% etter 487 cycles. Så det du har fått må være et mandagsbatteri. Mitt gikk relativt fort ned med 10-20% for så å stagnere der over en lengre periode. Nå er det +/- 70%. Er fornøyd med det.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ødelagt batteri

Innleggav mkopstad » fre 04.09.2009 12:12

Ringte apple support, de var enige at dette ikke hørtes helt bra ut. Fikk saksnummer og beskjed om å dra til service-senter. Stakk da ned til eplehuset her i trondheim. De utførte noen tester, tok inn batteriet, og bestilte nytt. Må nå kjøre maskina uten batteri i noen dager fram til det nye kommer, men det skal jeg overleve!
medlem i 231 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]