Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav butare » tir 08.09.2009 16:21

Fikk i dag epost fra Apple om en failed delivery hos meg. TNT hadde vært på døren min i går uten at noen var hjemme. Det tok dem søren meg 24 timer før de klarte produsere en epost som fortalte meg dette. Dette er for dårlig. Da jeg ringer TNT for å avtale ny levering, får jeg beskjed om at den leveres mellom 0930 og 1600. Hva pokker. Tror disse folkene at jeg skal ta fri fra jobben en hel dag for å vente på TNT? De kunne levere forsendelsen på jobben sa hun på TNT....Ja, som om jeg skulle drasse den forsendelse på offentlig transport gjennom Oslo. Skal prøve fri til en nabo for å se om pakken kan plukkes opp. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Forresten, jeg vet en ting jeg skal gjøre, eller mere korrekt ikke gjøre...Jeg skal IKKE bestille produkter fra Apple store mere.

Edit: Glemte si at hun på TNT sa jeg kunne plukke opp forsendelsen på Lillestrøm...Ehhhhh Når stenger dere der da? Herregud. Angrer allerede på at jeg ikke kjøpte tingene hos Komplett...Aldri Apple store igjen. And by the way, har bodd i USA i 4 år, så jeg har mere positiv erfaring med Apple og levering derfra når jeg bodde der.
medlem i 198 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Uluen » tir 08.09.2009 16:29

butare skrev:Forresten, jeg vet en ting jeg skal gjøre, eller mere korrekt ikke gjøre...Jeg skal IKKE bestille produkter fra Apple store mere.

Hadde det ikke vært enklere å undersøke leveringsmetoder på forhånd, så hadde du sluppet dette?
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav butare » tir 08.09.2009 16:39

Uluen skrev:
butare skrev:Forresten, jeg vet en ting jeg skal gjøre, eller mere korrekt ikke gjøre...Jeg skal IKKE bestille produkter fra Apple store mere.

Hadde det ikke vært enklere å undersøke leveringsmetoder på forhånd, så hadde du sluppet dette?


Joda, man kan jo alltid si det. Anser meg selv som en veldig erfaren nett handler, så jeg burde fått med meg dette. Regnet vel med at jeg vill får et ca klokkeslett på leveringen. På den måten ville det være lettere å innordne seg. Lurer på hvordan andre løser dette? Eller er det bare gutter som bor hjemme hos mamme og arbeidsledige som bestiller der?
medlem i 198 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav kees » tir 08.09.2009 16:54

Det er grunnen til at jeg ikke bruker Apple Store etter første erfaring. TNT er noe dritt for folk som ikke er arbeidsledig, eller ikke sitter hele arbeidsdagen på samme adresse.

Nettbutikken til Eplehuset leverer med posten til samme pris. Og da kan jeg hente varene på postkontoret i nærheten når det passer meg.
medlem i 197 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Valotunk » tir 08.09.2009 17:14

Har selv helt motsatt erfaring med TNT.

Hadde selv bestilt med levering til hjemmeadresse og ble oppringt midt i dagen av sjåføren som lurte på om jeg var hjemme.

Jeg forklarte at jeg var på jobb hvorpå jeg ble spurt etter adressen til arbeidsplassen.

"Da ringer jeg deg i løpet av en halvtime når jeg står utenfor hos deg på jobb" var svaret.
medlem i 199 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav datagutten » tir 08.09.2009 17:20

Lett å glemme dette når man bestiller fra AppleStore.
Selv har jeg en positiv opplevelse i denne forbindelse, jeg hadde bestilt en ipod og fikk telefon om at nå sto han utenfor og ingen var hjemme. Han foreslo selv å kaste pakken inn på et slags loft utenfor inngangsdøren, noe jeg synes var greit. Loftet er såpass høyt oppe at man må ha gardintrapp for å få tak i noe der.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Karoline_dbs » tor 07.01.2010 13:10

Ser ut som det er mange negative erfaringer med TNT? =-O
I går hadde de vært på døren min uten at noen var hjemme. Jeg ringte i dag tidlig og spurte om de kunne lever på nytt i dag, og nevnte at jeg var hjemme etter klokken 11. De skulle få gitt beskjed og prøve å levere den i dag, hvis ikke skulle de sende den til posten.

Jeg sporet pakken på Apple, hvor det står forventet leveringsdato, som er i dag. Og status: klar for levering til kunden.
På TNTs nettside står det dette:
07 Jan 2010 09:48:32 Oslo Onforwarded For Delivery
07 Jan 2010 07:54:23 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
07 Jan 2010 07:05:00 Oslo Delivery Issue Resolved. Delivery At First Opportunity.
06 Jan 2010 14:46:00 Oslo Receiver Not Home. Follow Up Action Underway.
06 Jan 2010 09:49:22 Oslo Out For Delivery.

Vil det da si at de har gitt den i posten? Og jeg må pine meg selv med venting helt til i morgen?? Noen som vet? Bor like ved Oslo, en times kjøretur. Burde da ikke være noe problem!? :-[

Legger forresten til at å levere pakker hjem på døren til folk på hverdager under arbeidstiden er helt på tryne!
medlem i 171 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Uluen » tor 07.01.2010 13:35

Karoline_dbs skrev:Ser ut som det er mange negative erfaringer med TNT?
Som alltid er det de misfornøyde som roper høyest, jeg tror ikke det er farlig å vedde på at de har flest fornøyde kunder.

Karoline_dbs skrev:06 Jan 2010 09:49:22 Oslo Out For Delivery.

Vil det da si at de har gitt den i posten?
Det vil si det som står, pakken din er på bilen og bilen er ute på ruta som inkluderer deg.
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Nikoraisan » tor 07.01.2010 14:20

viewtopic.php?p=1393577#p1393577

Uluen: Nyeste tidspunkt er øverst i listen... Ikke nederst. :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Uluen » tor 07.01.2010 14:32

Nikoraisan skrev:Uluen: Nyeste tidspunkt er øverst i listen... Ikke nederst. :)

Ops, ja det har du jo helt rett i.

Uansett @Karoline_dbs, det er bare å ringe TNT, operatørene har kontakt med sjåførene og kan finne ut cirka når du kan forvente levering og om de evt. kan ringe deg. Det har de gjort med meg iallfall.
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav otroean » tor 07.01.2010 16:35

Har selv mottatt og fått hentet flere pakker via TNT, men siden de ikke sender hit eller henter herfra bestiller de posten til å gjøre jobben og det har fungert utmerket, er jeg hjemme så får jeg den på døren, evt en lapp i postkassen som sier at de har forsøkt å levere pakke hos meg.
Men det som er negativt av Apple er at siden jeg ikke bor innen sonene de henter/bringer må jeg betale frakten fra meg og til TNT som sender den videre. Hos Asus fikk jeg bare spørsmål om hvor jeg ville posten skulle hente pakken så ordnet de med resten. Pakkelapp og alt ordnet TNT/ASUS med. Dette burde et stort selskap som Apple også få til. Ellers så er jeg MEGET fornøyd med både servicen hos TNT og Apple.
medlem i 178 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Karoline_dbs » tor 07.01.2010 23:07

Ringte TNT og de sa de hadde gitt den videre til Posten, de sa også at jeg ikke fikk den før om noen dager! Småkjipt med tanke på at jeg kunne sittet med min nye MBP nå! Synes bare de kunne lagt den igjen på postkontoret når de først var her, eller ringt på forhånd :-!
medlem i 171 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav SgtAlexx » fre 08.01.2010 21:51

Kjøp i butikk i steden da vel. Det er jo samme priser på eplesjappene som det er på nettet.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Dr.Pepper » fre 08.01.2010 22:05

De siste gangene har jeg fått fra DHL, eller var det Bring. Funket bra det, de ringte 10—20 min før levering. TNT, derimot stinker! Jeg tok meg fri fra skolen i påvente av pakke fra TNT. Tror du de kom? Nei…! Jeg hadde mobiltlf, dørklokke med navn på, samt e—post. Men allikevel misslyktes de, og dette var ikke en engangs hendelse heller. Neida, Posten måtte ta over. Dagen etter ringte postmannen på dørklokka
…Hei! Er det kjøttulf? Du jeg har en pakke til deg fra Apple…” Her var det snakk om service, gitt.
Sist endret av Dr.Pepper den lør 09.01.2010 2:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Karoline_dbs » lør 09.01.2010 2:28

Håper jeg får pakken min fra Posten snart! TNT gadd jo ikke ringe engang å si de hadde gitt pakken videre, etter de sa de skulle prøve å levere samme dag. Ble sittende å bare vente på en pakke som aldri kom en god stund ;) småfurt!
medlem i 171 måneder
 

Neste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]