Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav ANS » ons 24.03.2010 2:56

Bestilte Mac fra apple store for en uke siden, 16. mars. Forventet leveringstid var 23. mars, denne ble endret til 22. Den 22. mars ringte de fra tnt og lurte på om jeg var hjemme dagen etter mellom 10 og 16.. Jeg sa jeg hadde mulighet etter klokken 14. Det var tydeligvis vanskelig for dem å få til, så han spurte om det var greit at jeg heller kunne hente pakken på nærmeste postkontor, det sa jeg var i orden. Nå står følgende på tnt's sporing av pakker;

23 Mar 2010 18:46:57 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
23 Mar 2010 18:05:46 Oslo Shipment Held In Warehouse. Follow Up Actions Underway.
22 Mar 2010 14:40:00 Oslo Receiver Not Home. Follow Up Action Underway.
22 Mar 2010 08:26:53 Oslo Out For Delivery.
21 Mar 2010 21:42:01 Oslo Shipment Received At Destination Depot.
21 Mar 2010 21:09:43 Oslo Shipment Received At Destination Depot.
18 Mar 2010 19:44:33 Arnhem Hub Shipment In Transit.
18 Mar 2010 18:06:00 Eindhoven Shipment In Transit.
18 Mar 2010 11:52:15 Eindhoven Shipment In Transit.

Vil det si at pakken har blitt med tilbake til Oslo for så å bli sendt med posten tilbake igjen til meg?
medlem i 168 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav David_Hansen » ons 24.03.2010 4:05

har aldri hadd noen problemer med levering fra apple store, enten har jeg vært hjemme eller så har det ligget en lapp i postkassa om at pakken ligger på postkontoret.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav nomme » man 26.04.2010 23:15

David_Hansen; Ikke så rart du ikke har hatt problemer med levering fra Apple Store. TNT leverer ikke til Fauske, så de sender det med Posten fra Oslo.

Jeg hadde heller ikke problemer med leveringen da jeg bodde i Bodø. Etter at jeg flyttet til Østlandet derimot...

Har bestilt meg ny MBP nå. Dessverre tenkte jeg ikke på problemet med levering. Skulle selvfølgelig ha oppgitt jobbadressen min. Kanskje en telefon til TNT kan hjelpe på det, eller må jeg kanskje vente til de har forsøkt levert den til hjemadressen min???

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav krsk0 » tir 27.04.2010 0:09

Synd at TNT gjør det sånn.
Jeg fikk idag en pakke som ble sendt med UPS og tidligere på dagen ble jeg oppringt av en hyggelig person som sa sjåføren ville være hos meg ved 15:00 tiden. (han kom 15:01 ;) )

Veldig fornøyd med UPS hvertfall!
medlem i 184 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav nomme » ons 28.04.2010 12:28

Ser av trackingen min at min maskin er "out for delivery", og verken jeg eller andre i min familie er hjemme...
Jeg ringte TNT og fikk snakket med en hyggelig dame. Avtalte at maskinen leveres av Posten slik at den kan hentes på nærmeste postkontor. Blir riktignok en dag eller to forsinket, men for meg er dette klart en bedre løsning enn å skulle ta feriedag fra jobben for å vente på noe som kanskje kommer :-) :rolls eyes:

Positivt! Dersom dette fungerer OK har ikke jeg problemer med å bestille mer fra Apple Store, men da vil jeg avtale dette med TNT før status er "out for delivery" :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav filmsturla » fre 14.05.2010 22:27

Har berre hatt dårlige erfaringer med TNT.

No sist i dag. Dei ringte på onsdag (12/5) for å spørre om dei kunne komme å levere pakken på fredag (14/5) mellom kl 10 og 12. Venta på en Mac Pro bestilt på apple, og denne er såpass viktig at eg ville ta meg fri fra jobb for å vente på mac'en heime...

Trur dokke TNT dukka opp? Niks. Trur dokke dei sa i fra? Niks.

Ringte til TNT i 13-tida, kor kundeservice forteller meg at pakken skal vere på vei, og at dei vanligvis leverer mellom 8 og 16. Eg spør han så om koffor dei da ringte meg på onsdag for å avtale leveringstid. Nei, det kunne han fint lite svare på, og så sa han at eg berre måtte finne meg i å vente...

Ok, har kasta vekk meste parten av dagen allereie, så koffor ikkje vente litt til.

Klokka nærmer seg 16, og ingen pakke dukker opp. Ringer TNT på nytt, der eg får vite at pakken har blitt forsinka, men dama i telefonen kan ikkje fortelle meg kvifor. (På sporinga på TNT sine nettsider står det at Forsendelsen ankom Oslo 13.mai, altså i går)...
Ho kan videre fortelle meg at eg ikkje vil få pakken før på tirsdag.

Eg spør så om eg kan hente pakken hos dei, men det må ho ringe meg tilbake på fordi ho først må finne ut kor pakken befinner seg. Halvtime seinare, fortsatt ikkje hørt en skit...

Ringer igjen til TNT, der eg etter mykje om og men får vite at pakken befinner seg på Lillestrøm!!!! Hipp hurra for TNT :-(

Når vart Lillestrøm en del av Oslo? (det står fortsatt at pakken befinner seg på Oslo Warehouse på min sporingsinformasjon på TNT sine nettsider).

Dette er tredje gang av tre mulige at eg har hatt problem med TNT... Så synd at apple bruker dette håplause foretaket...

Det er da godt å høre at det finnes bedre muligheter hos Eplehuset.
medlem i 166 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav stianmh » tor 29.07.2010 22:27

Tingen er det at apple har en leveringsavtale med TNT i stort sett hele europa, og det er ikke TNT som "styrer" dette her. Alt som skjer med en apple forsendelse må videreformidles til Apple sånn at de har kontroll over forsendelsene også.
Og det er ikke TNT sin feil at apple ikke opplyser om at dette vil bli levert på døren på dagtid. Dette er praksisen til apple, og apple leverer med TNT for at dette skal blir korrekt iforhold til at det ikke skal komme pakker på avveie. Så husk det til neste gang, da anbefales det å skrive inn jobbadressen for å forenkle leveringen til enhver kunde.
medlem i 164 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav ColdFusion » tor 29.07.2010 23:24

Bruk jobbadresse, eller noen man vet er hjemme på dagtid (naboen eller hvem det måtte være)... TNT/UPS/Posten bedrift er avhengig av signatur på leveringen (personlig avlevering)... alle problemer løst.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Quendë » fre 30.07.2010 7:39

Jeg har bare positive erfaringer fra TNT. De leverer presist, på døra og raskt. :) Både da vi bodde i Trondheim og nå når vi bor på Østlandet, en times tid unna Oslo.

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav rnr » søn 12.09.2010 8:32

Jeg er særdeles misfornøyd med både Apple og TNT. Her er min historie som fremdeles ikke er avsluttet:

Bestilte iPhone4 på Apple Store 3. august. Apple trakk meg for hele beløpet på bestillingsdato og ikke på leveringsdato som alle andre.

24. august får jeg melding om at telefonen er sendt
25. august kommer den til Liege (In Transit). Estimert leveringsdato er 27. august
28. august ringer jeg og spør hvorfor den fremdeles ligger i Liege. "Jo, du har fått gratis frakt på dette produktet og da får det B-prioritet. Den kommer ved første ledige fly"
30. august sender jeg noen mailer til TNT uten å få svar. Noen dager senere så innrømmer de at den er tapt.

Nå starter marerittet. TNT skulle få 72 timer til å finne pakken igjen. Etter at tiden hadde løpt ut så ga TNT beskjed om at pakken er bekreftet tapt og Apple har fått beskjed. Jeg tar kontakt med Apple og de siser at TNT ikke har rapportert dette til dem.

Jeg har mailet TNT og Apple nesten daglig siden, og de skylder på hverandre fremdeles. Apple påstår at de gjør alt for å ordne opp i dette, men ingenting skjer. Nå har de beskyldt hverandre for å ikke gjøre ting rett i nesten 14 dager!

Vanvittig frustrerende å være kunde...

Hva skal jeg gjøre?
medlem i 162 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav oolse » søn 12.09.2010 10:39

Hvordan vil MS Office bli levert til Arendal? Har kun bestilt det ene produktet fra mac store. Håper det er med postmannen eller hentes på "post i butikk". Siden det står "postal" et eller annet sted på bestillingen.

Blir litt usikker etter å ha lest litt her :-)
medlem i 162 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Nikoraisan » man 13.09.2010 14:06

filmsturla skrev:Ringer igjen til TNT, der eg etter mykje om og men får vite at pakken befinner seg på Lillestrøm!!!! Hipp hurra for TNT :-(

Når vart Lillestrøm en del av Oslo? (det står fortsatt at pakken befinner seg på Oslo Warehouse på min sporingsinformasjon på TNT sine nettsider).

Helt siden Gardermoen (som er tre ganger lenger unna Oslo enn Lillestrøm) ble Oslo Lufthavn... TNTs opplegg er på Rygge, rett utenfor Lillestrøm.

Personlig hater jeg TNT intenst, og håper til de høyere makter at det er UPS som tar seg av iPoden jeg har bestilt. Bare positive opplevelser med dem. TNT suger lut.

viewtopic.php?p=1391196#p1391196

viewtopic.php?p=1285564#p1285564

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Wackhy » man 13.09.2010 15:54

Quendë skrev:Jeg har bare positive erfaringer fra TNT. De leverer presist, på døra og raskt. :) Både da vi bodde i Trondheim og nå når vi bor på Østlandet, en times tid unna Oslo.

TNT har (nesten) alltid levert presist hos meg og - mellom 8 og 16. Skal godt gjøres å bomme på det tidsestimatet. Aldri skjønt hvorfor det skal være så vanskelig for sjåføren å ringe før han kommer med leveransen. UPS er etter mine erfaringer akkurat like ille, og de gangene jeg har forsøkt å bruke UPS har det endt med at jeg har hentet pakken selv. For ikke å snakke om at de gir pakken til den første og beste personen de ser uten å bry seg om denne personen faktisk er den som skal ha pakken, noe jeg opplevde ved to anledninger.

Nei, er og blir DHL eller Fed-Ex for meg, de ringer, gir et tidsestimat og møter opp i det avtalte tidsrommet. TNT og UPS kan ta seg en bolle i fellesskap med Posten.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav Mac-grazy » ons 29.12.2010 11:35

Sitter her frustert å venter på min ipad fra Apple sendt med TNT. Fikk i dag beskjed om at den heler ikke idag (tredje dagen) er sendt ifra Belgia pga av innstillt fly og dårlig vær!!!
Værmeldingene viser lett overskyet 2 +grader og flau vind :-/ Kan jo lure på HVA som er problemmet til TNT når ikke flyene kan gå i slikt vær. Begriper ikke at Apple kan bruke TNT som leverandør. Greit nok at det har vært dårlig vær tidligere i jula, men det er det ikke nå, og de greier å innstille flyene når været er bra. Forstå det den som kan :-[ :-[
http://www.tnt.com/express/no_no/data/s ... uropa.html

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Levering av bestilte produkter -frustrert på TNT

Innleggav danibo77 » ons 29.12.2010 13:34

Karoline_dbs skrev:Håper jeg får pakken min fra Posten snart! TNT gadd jo ikke ringe engang å si de hadde gitt pakken videre, etter de sa de skulle prøve å levere samme dag. Ble sittende å bare vente på en pakke som aldri kom en god stund ;) småfurt!


Posten har allerede pakken din.

Ring posten og gi dem sporingsnummeret/ref-nummeret til TNT, dette kan brukes hos posten også.

Jeg fikk beskjed om det samme, og pakken var på mitt lokale postkontor 2 timer etter de hade vært på døra.

Hentelappen fra posten kom 2 dager ETTER at jeg hadde hentet pakken på posten :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere