Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav tg » tor 10.09.2009 21:41

Hei.

Dette forumet har vært up and running i ganske mange år, og igjennom den tiden har det vel vært mange tråder om beste måten å gå frem for å få best mulig garanti og service og slikt...om man bør kjøpe apple care, få idiotforsikring og diverse diverse... Jeg lurer egentlig på om det har blitt kommet fram til noe om hva som er de beste løsningene?
Bør man kjøpe apple care, eller forsikre den, eller hva bør man gjøre for at man ikke skal sitte igjen med 15 000kr i søppel hvis harddisken failer (som vanlig), eller man kommer hjem fra fylla og tråkker dritten ut av den, eller ungen din syntes den var skitten og bestemte seg for å vaske den i badekaret for deg... Har alle de kloke hodene her faktisk kommet fram til noe god plan mot dette? eller finnes det noe supert alternativ i det hele tatt? Mulig dette er dumt spørsmål, men skal kjøpe meg ny Macbook Pro, noe jeg ikke gjør hver dag, så har lyst å vite om jeg har noe ambulanse nummer å ringe hvis katta tror tastaturet er en form for über moderne kattesand, if you catch my drift... Kredittkortet har ikke blitt trekt enda, men fars instinktet har allerede kicket inn. :rolls eyes:

Takk
medlem i 221 måneder
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav Uluen » fre 11.09.2009 2:28

Man er dekket ganske godt med innboforsikring men egenandelen er vel såpass høy at det kanskje er uaktuellt å bruke den for mange.

En annen ting er at man ofte er dekket med reiseforsikring/forsikring gjennom jobben/fagforening/kredittkort.

I tillegg til de fleste over har jeg også verdisakforsikring (som var grei å ha da jeg mistet speilrefleksen i sjøen, heh).
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav Incrediboy » fre 11.09.2009 8:29

Spørsmålet er hvilken dekningsgrad man selv ønsker for sin maskin...

AC dekker fabrikkfeil og kun det. Om du har planer for en lang ferie i utlandet om 2 år, eller reiser mye i utlandet - kjøp Apple Care. Går noe galt kan du levere inn hvor som helst.

Forsikring kan gi deg full sikkerhet i alle situasjoner. Om du ønsker dette så kjøper du en verdisakforsikring som nevnt over...

Ingen fasit her på hva som er riktig - bare sunn fornuft og villighet til å betale for en ekstra trygghet

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav tomklaus » fre 11.09.2009 10:39

Noen som har god erfaring mht kundeservice og pris for tabbeforsikring/verdisaksforsikring hos et forsikringsselsskap?
medlem i 225 måneder
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav Uluen » fre 11.09.2009 11:17

Jeg har verdisaksforsikring i Sparebank1 og er dekket opp til 30.000 nå etter det jeg husker og det koster meg rundt 600,- i året.

Det er en veldig fleksibel løsning, jeg kan f.eks. ringe og si at jeg har kjøpt et nytt objektiv, da får de serienummer og pris på det og legger dette til det jeg har fra før og justerer premien tilsvarende.

Da jeg mistet kameraet i sjøen tidligere i år var det et veldig lettforståelig og raskt skadeoppgjør. Jeg kunne velge å få utbetalt hele eller deler av summen i kontanter eller handle direkte fra en liste der de hadde satt opp tilsvarende nytt utstyr fra butikker de har avtale med.

Egenandelen var kun 1500 om jeg husker rett.
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav tomklaus » fre 11.09.2009 11:19

Takk, Uluen. Det høres bra ut. Det er en slik forsikring jeg er ute etter. Noen andre som har forsikring hos andre selskaper?
medlem i 225 måneder
 

Re: Garanti/forsikring- noen konklusjon?

Innleggav Dozerbabar » søn 25.10.2009 11:10

Jeg tror faktisk If sin superinnboforsikring er det beste på markedet. Du kan slippe tven din i gulvet og betaler kun 1000 kr i egenandel.

http://www.if.no/web/no/OM/SISTENYTT/Pa ... bedre.aspx
medlem i 216 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]