Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » fre 18.09.2009 18:16

Kjapp oppsummering ettersom jeg har litt dårlig tid, ønsker egentlig bare tilbakemelding før jeg bestemmer meg for om jeg orker å ta kontakt igjen.

Kvinnfolket fikk problemer med dvd spilleren på sin 13" macbook (kjøpt i januar), problemet oppstod når dvden nektet å komme ut igjen. Hun bor i bergen og skulle besøke meg i trondheim, hun tok derfor med seg maskinen så vi kunne gå innom eplehuset i trondheim for å få de til å se på den. Før vi gikk innom tenkte jeg at jeg skulle se litt på problemet, prøvde eject knappene og holde inne div knapper under oppstart men ingenting fungerte. Ved bruk av eject knappen begynte drevet å lage alt annet enn de vanlige lydene. Konklusjonen var at eplehuset var eneste løsning.

Etter å ha fortalt problemet der nede sa en av medarbeiderne der nede at de skulle se på den, og uansett gikk det jo på garantien. De prøvde det meste av triks for å få maskinen til å spytte ut dvden under oppstart men ingenting fungerte og maskinen måtte inn til rep.

2 dager før kvinnfolket skulle reise hadde de enda ikke fått reparert maskinen, så vi hentet den ut så hun kunne levere den inn i Bergen. Her kommer også problemet, der har de hatt maskinen inne i ca 2 uker og når de fikk sett på maskinen og kjørt feiltesting så fant de ingen som helst feil og "dvden kom ut uten noen problemer". Dermed ville de ha betalt 600kr for jobben.

Først og fremst ser jeg ikke helt for meg hvordan dvden plutselig kom ut uten problemer, for de prøvde det meste på eplehuset i trondheim for å få den ut. Samtidig var det en splitter ny dvd, som nå er full av riper under.

Tips ?
medlem i 219 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Wavelength » fre 18.09.2009 18:57

Henvis til reprasjonsnummeret i trondheim.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav _Spiff_ » fre 18.09.2009 18:59

Fungerer spilleren som den skal nå?

Eventuelt er det jo bare be dem kontakte Eplehuset i Trondheim, slik at de kan bekrefte at den var inne der til rep...

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » fre 18.09.2009 21:28

Spilleren fungerer slik den skal nå ja.
medlem i 219 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav dyrefoto » fre 18.09.2009 22:27

Når hon leverte den i Bergen, prøvde ikke de på butikken og trykke på knappen først?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » lør 19.09.2009 0:31

De prøvde ingenting når de mottok maskinen i Bergen
medlem i 219 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav _Spiff_ » søn 20.09.2009 17:53

Har du bedt dem kontakte Eplehuset i Trondheim?

Hadde problemer med min MacBook. Tok den med til Eplehuset i Oslo. Var cd spilleren som var riv rusk gærn. Der prøvde de å få ut platen før de tok imot den. Gikk ikke. Kanskje ikke praktisert på alle Eplehus butikkene? Det er vel "common sense" å sjekke slike ting først, mens man får forklart problemet...?

Uansett, merkelig kundebehandling i Bergen da....

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav omarman » søn 20.09.2009 18:16

En enkel løsning for å få ut en "fastlåst" DVD:

Restart maskinen og hold museknappene inne. DVD´en kommer ut av seg selv!

mvh
Øivind Marman, Oslo
medlem i 193 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » søn 20.09.2009 22:10

Jeg prøvde det før den ble levert inn i Trondheim, de i Trondheim prøvde det før de tok den inn til rep.
Sist endret av svar den man 21.09.2009 10:13, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig bruk av sitering; §2.8
medlem i 219 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » ons 23.09.2009 11:45

Har fortsatt ikke fått svar på mailen jeg sendte til eplehuset i bergen på søndag, kan vel trygt si at jeg er alt annet enn imponert hittil.
medlem i 219 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav fredriku » ons 23.09.2009 12:43

@ Syfer:

Hvilken adresse har du sendt til? Om det er bergen@eplehuset.no, kan jeg skjønne at det kan ta tid før du får svar. Det er en travel butikk, og det blir vanskelig for betjeningen der å prioritere de som har forespørseler på mail fremfor den fysiske kunden som kommer inn i butikken. Tenk deg hva det hadde kostet med å f.eks ha en som satt der BARE for å svare på mail?

Og er det mye å gjøre på verkstedet, så går det på samme måte, de må prioritere maskinene de har på rep.

Er det noe som er veldig viktig, ringer du heller :) Så kan du heller bli satt over til rett person f.eks?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Akseptabel kundeservice ? - Eplehuset

Innleggav Syfer » tor 24.09.2009 12:03

Jeg har ingen problemer med å forstå at det kan ta litt tid før man får svar. Til gjengjeld nærmer det seg nå 4 dager uten svar på mail, og for en såpass stor butikk så burde det være uakseptabelt.

Det jeg først og fremst ønsker er et svar på punktene jeg har satt opp på en oversiktlig måte i mailen.

Hvis jeg ikke får det så får jeg heller ta meg en tur innom på Lørdag.
medlem i 219 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]