Frustrert over Apple Store!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Frustrert over Apple Store!

Innleggav iMetal » fre 25.09.2009 15:08

Må si at jeg kommer aldri til å handle på Apple Store igjen hvis jeg har andre muligheter. Jeg bestilte en pakke 16.09, og fikk beskjed om at det vil ta 4-5 dager til levering. Det var ganske lenge tenkte jeg, ettersom mange nettbutikker leverer etter 2-3 dager. Men tenkte ikke så mye mer på det. Det som irriterer meg, er at man ikke har mulighet til å spore pakken. Det kunne jeg til og med på betillingen fra Pixmania, og det sendes fra Paris! Nå er det 9 dager siden jeg bestilte, og pakken er enda ikke framme. Å ikke vite hvor den er/når den kommer, er vel det mest frustrerende.

NOTE: det skal sies at utsendelsen fra Apple Store var meget kjapp (dagen etter bestilling), så jeg vet at det egentlig er TNT som henger etter. Men det er allikevel Apple Store som velger dette, og i tillegg ikke tilbyr pakkesporing (har bestilt flere pakker fra TNT der jeg har kunnet spore pakkene).

Vet dette ikke er et spørsmål, eller noe jeg lurer på, men jeg trengte en utblåsning :-) og et forum er jo til for å opplyse.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav MacKennsan » fre 25.09.2009 15:19

Synd at du opplevde det sånn.
Har selvfølgelig ergret meg óg noen ganger, men kanskje det er en av grunnen til at det er gratis å få det levert. Hvem andre gjør det?
Når det gjelder pakkesporing, har jeg aldri opplevd at jeg ikke kunne spore pakkene etter utsendelse. Bortsett fra da jeg bestilte SL og den ble sendt som brev...
Man får ikke i pose og sekk som kjent.

Jeg kommer definitivt til å handle mer gjennom Apple Store flere ganger.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav Macpett » fre 25.09.2009 15:41

Kanskje denne kan hjelpe? jeg brukte den når jeg bestilte Snow Leopard fra Apple Store: https://junecloud.com/ds/

Her e hjemmeisden deres:
https://junecloud.com/

Mvh
Donaldogco

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav iMetal » fre 25.09.2009 15:56

Takk for forslag, men ble ikke så mye klokere. Sto at den skulle bli levert innen 24.09, og i og med at det er den 25. i dag, er vel det ikke så veldig pålitelig. Var denne informasjonen jeg fikk i mail fra Apple Store også. Vil tro det er TNT som somler.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav iAndrew » fre 25.09.2009 18:38

TNT er håpløse. Skulle få en pakke forrige fredag. Var hjemme hele dagen. På kvelden ble sporingsstatusen oppdatert med at mottaker ikke hadde vært hjemme, og pakken var tilbake i Oslo (bor i Sandefjord).

Sendte mail, forklarte og spurte hvordan det kunne skje (de hadde jo heller ikke ringt meg). Fikk til svar at de kunne sende den i posten. Alle spørsmål og klager ble fullstendig ignorert :')

Hadde vært fint om Apple gav en noen alternativer til fraktmetode.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav Nikoraisan » fre 25.09.2009 18:46


Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav iAndrew » fre 25.09.2009 18:53

Ja, regner med det er tilfellet her også, Nikoraisan. :') Var så heldig at postmannen hadde fått puttet pakken i postkassa da. Jeg kommer ikke til å bruke TNT frivillig noen gang for å si det sånn.

- Moderert av Nikoraisan -
Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.
http://mac1.no/regler


Edit: Rettet en skrivefeil i endringen til moderatoren :-D
Sist endret av iAndrew den fre 25.09.2009 20:06, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav slogmo » fre 25.09.2009 20:01

De bruker vel TNT pga at det er et selskap som fins over hele verden.

Fikk nylig en skjerm fra Dell. De bruker Schenker.
Bestilte skjermen ved lunsjtid forrige tirsdag.
På fredag rundt 10 ringte en fyr fra Schenker og spurte om jeg ville være tilgjengelig hjemme mellom 17 og 20 (eller noe slikt).
Jeg svarte bekreftende på det.
I 4-tida så ringte det enda en fyr og sa at pakken var nå kjørt ut med bil, og ville komme i løpet av ettermiddagen.
1 time eller 2 senere så stod jeg med skjermen i handa.

Utrolig bra, spør du meg. :D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav Incrediboy » tor 01.10.2009 22:35

Kan være enig i at Schenker leverer superservice - men tyskere leverer jo alltid :)

TNT derimot er svært dårlig i Norge. Bodde i USA og benyttet meg av TNT opptil flere ganger med bare gode erfaringer. Her i Norge virker det som om sjåfører og kontoransatte er helt ignorante når det kommer til behjelpelighet.
Sist gang hadde visstnok TNT forsøkt å utlevere en pakke på min hjemmeadr midt i jobbtid (14:30). Dette resulterte i at jeg fikk beskjed om at pakken måtte hentes på deres lager langt til hel**te uti østmarka eller hvor det nå ligger. Det var dråpen hos meg...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Frustrert over Apple Store!

Innleggav appleAndre » tor 01.10.2009 22:54

Trodde det gikk ann å betale litt ekstra å så få pakkesporing plus den kommer raskere frem?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]