"apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav Maxell » tor 04.02.2010 23:49

Jeg ser du er elektriker, så da vet jeg og Kjetil hvor vi skal ringe når lyset går ;)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav st0erk » fre 05.02.2010 1:12

Hei!

Ønsker deg lykke til! :-) Dette går din vei, uten tvil.

Mvh,
Bård

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav kjetil02 » fre 05.02.2010 10:17

Maxell skrev:Jeg ser du er elektriker, så da vet jeg og Kjetil hvor vi skal ringe når lyset går ;)


Kjetil liker dette. :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav aavar » man 15.02.2010 21:51

Elektriker ja :P Begynnte å lure på hvordan dere hadde funnet ut det...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav slogmo » man 15.02.2010 23:40

Inspirert av en annen tråd her inne.

Kanskje man burde ta en "United Broke my Guitar" og lage en sang ala "Apple won't fix my crackbook".
;)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav aavar » man 05.04.2010 0:31

En liten oppdatering her. Etter at jeg fikk avslag fra apple og deretter sendte et nytt brev der jeg presiserte at jeg ville reklamere, ikke ha garanti så fikk jeg ikke noe svar. Ikke noe svar verken på brevet eller på to mailer sendt i ettertid.
Så nå sender jeg klagen til forbrukerrådet... hvis ingen har en bedre idé?

Aavar

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav Tobben85 » man 05.04.2010 1:49

neste steg er å stevne dem for forliksrådet, men kan være lurt å kontakte forbrukerrådet først slik at de kan komme inn som partshjelp
medlem i 210 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav Prentom » man 05.04.2010 3:26

Lykke til :)

Bare stå på, så får du nok fiksa dette :D
medlem i 186 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » man 05.04.2010 9:52

Uten å ha lest hele tråden kan jeg komme med min erfaring fra Apple og Forbrukerrådet.
Jeg hadde en iPod som batteriet sloknet på. Dette skjedde tre ganger og jeg ba til slutt om å heve kjøpet. Apple blånektet, men jeg gikk til Forbrukerrådet.

Etter noen måneder med brev og telefoner (fra svenske damer) så sendte Forbrukerrådet brev til Apple om å måtte møte i Forliksrådet. Først da tok Apple til vettet og sa jeg kunne velge meg en ny iPod fra Applestore kosnadsfritt.

Forbrukerrådet er geniale. Du vil mest sannsynlig komme i kontakt med en av deres advokater så fort de har saken din på dagsorden.
Skriftlig dokumentasjon hele veien er min anbefaling. Lykke til ;)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav Double J » ons 26.05.2010 18:30

Firestone skrev:Det som forundrer meg mest er hvordan i HULESTE de kommer oppi priser osm 3100 for bunndekselet? De må jo ha grusomme timespriser eller noe slikt på Apple sine serviceverksted, eller så må jo delene fra Apple være sinnsykt dyre.


Å bytte bunndekselet på en Macbook som ikke er Unibody er en ganske tidkrevende og omfattende jobb. Hvor mye tid tror du en sånn jobb tar?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav aavar » ons 26.05.2010 19:15

Har helt glemt å oppdatere her jeg... En hyggelig mann fra forbrukerrådet ringte meg for noen uker siden og forklarte meg at, og hvorfor jeg ikke har noen kjangs mot apple.
Det er to grunner til dette: For det første så har faktisk apple-store klart å lure seg unna siden de har kundesenter i Irland. Selv om maskinen er kjøpt gjennom en norsk webside så må jeg eventuelt ta opp saken med den Irske versjonen av forbrukerrådet for å eventuelt få noe respons på saken min. For det andre så (fordi maskinen er over 6mnd) ligger bevisbyrden på meg. Det vil si at jeg må få en utenforstående reparatør til å dokumentere at skadene ikke er selvforskyldt...

Så hvis ingen har noen fantastiske idéer så må jeg dessverre la saken ligge.

En ting er ihvertfall sikkert... Jeg kommer aldri til å handle hos apple-store igjen, og sannsynligvis kommer jeg aldri til å handle med Apple i det heletatt igjen...

Aavar

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav slogmo » ons 26.05.2010 19:35

Det er ufattelig kjipt.
Men det er og grunnen til at jeg handler i butikk fremfor Apple sin webshop.
Om det skulle være noe så kan ikke butikken vri seg unna sitt ansvar, slik Apple tydeligvis kan.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav mtw » ons 26.05.2010 19:35

Høres rart ut. Så hvis Posten legger callsenteret til Estland kan de forholde seg til Estiske lover?

Var det ikke en sak med Pixmania der Forbrukerrådet sa de måtte innordne seg norske lover, fordi de hadde .no domene og rette seg mot norske forbrukere som en norsk bedrift.

Applestore Norge fremgår jo som en norsk bedrift rettet mot nordmenn. Hvis ikke kunen vi jo heller fått handlet på US Store (med amerikanske priser)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav aavar » ons 26.05.2010 19:37

mtw skrev:Høres rart ut. Så hvis Posten legger callsenteret til Estland kan de forholde seg til Estiske lover?

Var det ikke en sak med Pixmania der Forbrukerrådet sa de måtte innordne seg norske lover, fordi de hadde .no domene og rette seg mot norske forbrukere som en norsk bedrift.

Applestore Norge fremgår jo som en norsk bedrift rettet mot nordmenn. Hvis ikke kunen vi jo heller fått handlet på US Store (med amerikanske priser)


Kan du finne den saken til meg? Eventuelt hvis jeg skal gå videre med dette. Hva gjør jeg da?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: "apple erstatter ikke bottom-case lengre"

Innleggav Maxell » ons 26.05.2010 19:38

Dette virker jo meget rart. Apple Computer er jo registrert i Norge som et NUF, det er de som eier apple.no-domenet.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]