MBP i USA og Apple Care/Garanti

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav roanmy » tir 27.10.2009 5:04

Etter my om og men bestemte jeg meg egentlig for å vente til jeg er i Norge med å kjøpe ny maskin, men siden min er døende og jeg har oppgaver jeg skal jobbe med over lengre tid så tør jeg ikke ta den sjansen, pluss jeg bør virkelig få en ny ettersom den sliter med de meste funksjoner nå.

Spørsmålene mine er da:

1. Hvordan blir det med 1 årsgarantien i Norge? Hvor kan jeg levere maskinen min inn og kreve å få den reparert?
2. Noen som vet hvordan det fungerer med Apple Care kjøpt i USA med maskinen i Norge? Samme her med hvilke steder etc.

Grunnen til AC-spørsmålet er at på macrumors.com så leste jeg det hadde vært noe trøbbel med maskin kjøpt i England, men AC i USA, og da var den ugyldig fordi den måtte være kjøpt i samme land... Den tråden var det dessverre mye rot i.
medlem i 196 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav Fry9 » tir 27.10.2009 6:25

har tidligere kjøpt pc i usa og et års garantien er ikke noe problem, tar kun med maskinen til humac eplehuset ol. men jeg vil på det sterkeste anbefale apple care, jeg tok ikke med det sist, og hovedkortet blei ødelagt, og hadde hatt pcen i over et år, og da ville det kosta 7000 kroner å bytte det, så jeg skal kjøpe ny pc i norge. så apple care er et must med kjøp i usa, ellers ikke noe problem å få den reparert i norge

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav nerd1 » tir 27.10.2009 16:08

Hiver med på med denne hvis det er greit, så slipper jeg å starte en ny tråd som er innenfor samme emne.

Jeg skal kjøpe MBP i Hong Kong, (Nærmer seg nå! har snart telt ned fra 2 mnd :p ) og har tenkt litt på Apple Care siden jeg ikke får 5 årig reklamasjonsrett ved kjøp i Norge. Ser at Apple Care koster ca 1900 i Hong Kong, kontra 2565,- i Norge. (Jeg er student, så sparer drøye 500 kr). Leser på sidene til Apple, og kom over dette:
"Hvor kan jeg kjøpe AppleCare Protection Plan?
* Du kan kjøpe AppleCare Protection Plan fra Apple Store på Internett, Apples egne utsalgssteder og mange Apple-autoriserte forhandlere. Apple anbefaler at du kjøper AppleCare Protection Plan i det landet du bor i, siden avtalen har vilkår og betingelser som varierer avhengig av i hvilket land eller i hvilken region den ble kjøpt. Du finner fullstendig informasjon om dette i Vilkår og betingelser for AppleCare Protection Plan."

Er det noen som vet om vilkårene og betingelsene er de samme i Hong Kong som i Norge? Fint om noen vet det, så slipper jeg å lese gjennom så mange sider :p Er omtrent 700 kr i forskjell for meg, så er ikke verdens under gang, men om de dekker akkurat det samme så er det jo på den andre siden aldri feil å spare 700 kr.
medlem i 173 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav measin » tir 27.10.2009 16:17

Forskjellene går i all hovedsak ut på at man kanskje forventes å levere maskina til rep selv i Asia hvor det er stor avstand mellom verksteder, mens man i USA f.eks har en Apple store på hvert hjørne og ennå flere service verksteder. I Norge kan man f.eks forlange gratis "henting" av maskin som skal inn på garanti service osv.
Bare kjøp Apple care der den er rimeligst, garanti servicen du får vil avhenge av landet du er i så derved taper du ikkeno på å kjøpe Applecare der og så ta med maskina til Norge. Blir det feil som dekkes av APP så får du fikset disse både der, her og allesteds. :-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav eisa01 » tir 27.10.2009 16:32

Mener jeg har hørt at Applecare er worldwide for bærbare, men ikke for stasjonære. Noen som vet sikkert?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav nerd1 » ons 28.10.2009 7:47

Measin:
så det du mener er at hvis jeg kjøper ACPP i Hong Kong kontra Norge så må jeg bare sende maskinen inn til Apple Norge selv, istedenfor at den blir hentet? thats it? for får vell levere maskinen inn til norge selv om jeg har kjøpt ACPP i Hong Kong?
medlem i 173 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav steff_96 » søn 22.07.2012 23:57

Nerd1: uansett hvor i verden du kjøper macen eller hva som helst apple produkt om du har acpp eller ikke så tar eplehuset i Norge hånd om deg og produktet ditt tar kvelden, forskjellen på om du har acpp og en knust macbook er vell at du får det på acpp istdet for å betale dyrt ;)


At eplehuset fikser utendlansk produkter var fordi jeg leverte inn imacen min og han fyren der sa det at eplehuset de tar inn allt som er kjøpt på apple.no, utenlands og hos dem ;)
medlem i 179 måneder
 

Re: MBP i USA og Apple Care/Garanti

Innleggav Wavelength » man 23.07.2012 1:53

Minner om at tråden er 3 år gammel.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron