Mighty Mouse begynner å faile

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav xcitu » fre 30.10.2009 18:34

1. For en stund siden sluttet min MM å scrolle til høyre, vet ikke hvorfor men det fungerte ikke.
2. Veldig ofte når jeg har musa stående stille i en god stund, ofte i litt kaldt rom, så når jeg begynner å bruke den igjen så føles det ut som det er noe seigt inni musa, som en karamell eller noe slikt. Lager iallefall fryktelige lyder når jeg trykker og det tar en stund før den går over til å bli normal. Sikkert litt vanskelig å forestille seg, må nesten prøve det for å forstå.

Så er spørsmålet da, hva kan jeg gjøre med dette? Jeg var innom Eplehuset når problem nr. 2 oppstod, men selvfølgelig fungerte musen perfekt inne hos dem så jeg fikk ikke byttet. De sa derimot at jeg skulle komme innom igjen hvis problemet oppstod. Vell, det har oppstått ofte etter besøket men har ikke orket å gå inn med den.
Men så har jeg scrollinga i tillegg også nå, er det nok til å få byttet musa? Tror dere det er mulig at jeg leverer inn MM og får Magic Mouse tilbake? Evt. at jeg betaler 100-200 kr selv.

Takker for svar. :)
medlem i 209 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav Dozerbabar » lør 31.10.2009 13:17

Når det gjelder å levere inn ting så får dessverre ikke verkstedet gjort noe før feilen oppstår inne hos dem.

Angående scrolling så er det bare å ta en fuktig klut og gni hardt på scrolleren. Det er helt vanlig og måtte gjøre dette med gjevne mellomrom ettersom det samler seg støv og drit nedimellom :)

Det andre har jeg aldri vært bort.
medlem i 216 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav xcitu » lør 31.10.2009 15:10

Fuktig klut har jeg brukt når problemet oppstod, fikset det ikke. Plutselig gikk det ikke ann å scrolle oppover, da brukte jeg også fuktig klut og da ble det fikset, i motsetning til sidescrollingen.
medlem i 209 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav Dozerbabar » lør 31.10.2009 15:48

Sikker på at du har gnikket hardt nok? Det er bare å ta i :)
medlem i 216 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav reder » lør 31.10.2009 15:55


Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav Dr.Pepper » lør 31.10.2009 16:34

Dette har blitt tatt opp minst 100 ganger her på forumet, du har skitt og møkk i mm. Nå er det dessverre slik at mm krever at man ukentlig rengjør den, hvis man ikke gjør dette slutter skrollehjulet garantert å virke. Jeg fikk nesten ikke den første mm mi til å funke engang. Men etter å ha skrollet på skrivebordet mitt i nesten 20 minutter, ble den som ny igjen.

Rengjør skrivebordet ditt, la det bli igjen en tynn film av rent vann, skroll mm på den i alle retninger. 2—3 minutter holder ikke!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Mighty Mouse begynner å faile

Innleggav Incrediboy » tor 12.11.2009 20:37

Tykt papirhåndkle og isopropanol vil trekke opp dritten nedi musa di. :D
Anbefales. Funker mye bedre enn en våt klut..

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]