Vertikale prikker på Apple TV

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav baiaz » lør 14.11.2009 1:45

Hei

Jeg har ikke brukt Apple TV på over et halvt år.

Når jeg nå slår den på så kommer det vertikale prikker på bildet på Apple TV... det er små prikker som blinker som stjerner...

Ser ut som døde pixler - Men de funkler som stjerner.

Er det noen som har hatt dette problemet?

Jeg kjøpte Apple TV på Eplehuset her i Oslo (Ved Gunerius)

Skal jeg bare ta den med der. Den er ca 2 år... så da gidder de vel ikke gjøre noe med saken?????

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav Stan » lør 14.11.2009 2:57

Hvordan kobler du den opp mot TVen? Hvordan er den satt opp? Kan det være TVen som krangler med oppløsningen? Har du satt den opp til 1080p via HDMI så test å sett den til 1080i.
medlem i 173 måneder
 

Re: Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav baiaz » lør 14.11.2009 3:33

Jeg prøvde det du sa... den sto på 1080 HD... jeg gikk ned til 720 hd.. så prøvde jeg 1080 50 hrz - men det er fortsatt "stjerner" på den....

Hmmmm noe må være gale!

De er der ikke permanent.. og av og til kommer det horisontale striper også.. i form av "prikkete linjer"

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav Stan » lør 14.11.2009 14:14

Forstyrrelser i signalet? Testet en annen HDMI-kabel? Flyttet litt på den for å se om det er noe i nærheten som forstyrrer? Du sender rett fargesystem også? NCSC eller PAL?

Fant forøvrig denne tråden hos Apple. Lover ikke nødvendigvis godt, men kan være bra å lese. http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 0&tstart=0
medlem i 173 måneder
 

Re: Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav Dozerbabar » søn 15.11.2009 14:15

Og hvis du ikke finner ut av det så er det bare å ta den med til nærmeste Apple-verksted. Så lenge det er et privatkjøp og den er kjøpt i Norge så har du 5 års reklamasjonsrett. Om den feilen dekkes eller ikke aner jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk :)
medlem i 216 måneder
 

Re: Vertikale prikker på Apple TV

Innleggav baiaz » søn 15.11.2009 14:28

Tusen takk... jeg har sendt Eplebutikken en mail!!!!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]